خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

ایران و امریکا رقبای جدی تولید پسته

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۴۶ هزار هکتار به باغ های استانهای مناطق مرزی کشور در حال اضافه شدن است و این باغ ها توسعه می یابند.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۵۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در دوره آموزشی ملی در بشرویه سطح باغ های کشور را  ۲ میلیون و 800 هزار هکتار عنوان کرد که پسته بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

حاجیوند افزود: از این باغ ها سالانه  ۲۱ میلیون تن محصولات برداشت داریم که پسته از نظر ارزشی نیز دارای مزیت های بسیاری است.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی  با بیان اینکه از ۶۴۰ هزار هکتاراز باغ های پسته کل جهان سالانه یک میلیون تن پسته تولید می شود گفت: 360 هزار هکتار از این باغ ها در ایران است  که بالای 10 تن پسته  در هکتار  از آنها برداشت می شود.

حاجیوند افزود: ایران و امریکا هم اکنون رقبای جدی در تولید پسته هستند اما امریکا از نظر عملکرد و تولید بالاتر است.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی  همچنین به مشکلات پسته  در کشور اشاره کرد وگفت: در محصول پسته اکنون آفات مقاومت بسیاری نشان داده که باید سموم قوی تری را تزریق کنیم.

حاجیوند افزود: مبارزه با سرما زدگی را باید با تکنیک های فعال با مرکز مکانیزاسیون اجرایی کرده که این طرح را نیز بصورت پایلوت اجرا خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی افزود: تسهیلات بلاعوض برای جبران خسارات پسته کاران در نظر گرفته شده که امید داریم گوشه ای از خسارات کشاورزان و باغداران از این طریق جبران شود.

حاجیوند با بیان اینکه هم اکنون بخش کمی از  باغ های پسته بیمه اند افزود: صندوق بیمه باید تعهداتش را بالا ببرد تا باغداران بیشتر به بیمه کردن محصولات  خود راغب شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها