خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران قزوین در جلسه شورای فصلی مدیران گفت: ایثار اجتماعی تداوم راه شهداست و بایستی در معرفی آن به آحاد جامعه، برنامه‌های ترویجی موثری اجرایی کرد.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۴۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای فصلی مدیران با بیان اینکه رسالت بنیاد اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی است، گفت: برای تحقق این مهم باید در چشم‌اندازهایی که وجود دارد تجدیدنظر شود تا بتوان سیاست‌هایی که قابلیت کاربردی دارند، تعریف کرد.
وی افزود: با تعریف سیاست‌های کاربردی می‌توان برنامه‌های ترویجی را اجرایی و عملیاتی کرد که در سطح جامعه تاثیرگذار باشد و نتایج خوبی به دست آید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: باید معرفی رفتارهای ایثارگرانه به آحاد جامعه در دستور کار باشد تا بتوانیم با تحقق این مهم بسیاری از مشکلات و بداخلاقی‌ها در جامعه را برطرف کرد.
این مسوول به شورای عالی ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: دبیرخانه این شورا مستقل است و طبق سیاست‌ها و قوانین متعدد وظایفی را بر عهده دارد.
حقایق‌پور افزود: ما باید در قالب شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین جلسات کاربردی با استانداری برگزار کنیم تا بتوانیم برنامه‌های موثری را در سطح جامعه برپا نماییم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: ایثار اجتماعی تداوم راه شهداست و بایستی در معرفی آن به آحاد جامعه برنامه‌های ترویجی موثری با همت مسوولان مربوطه اجرایی کرد.
وی با اشاره به موفقیت‌های بنیاد در جشنواره‌های دستگاه‌های برتر استانی و کشوری گفت: این موفقیت‌ها حاصل زحمات همه‌ی کارکنان است که فعالیت‌های خود را به صورت مستند ارایه کردند.
بروزرسانی بانک اطلاعات ایثارگران
این مسوول با بیان اینکه برای رسیدن به موفقیت باید برنامه‌ریزی در کارها باشد، گفت: در انجام این مهم الزاماتی وجود دارد که بایستی مورد توجه کارکنان قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل ایثارگران یکی از ابزارهای ضروری برای انجام برنامه‌ریزی دقیق است به همین دلیل هر چقدر اطلاعات به روز‌ باشد موفقیت ما بیشتر خواهد شد.
وی افزود: کارکنان بنیاد استان قزوین نیز باید اقدامات لازم را برای بروزرسانی اطلاعات انجام دهند تا برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد نتیجه‌ی بهتری به دست آید.
حقایق‌پور گفت: ایثارگران ما با مشکلاتی مواجه هستند که بیشتر آنها کشوری است و یک عزم ملی می‌طلبد تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: کارکنان بنیاد باید در خصوص اتفاقاتی که در بنیاد به عنوان نمونه خارج شدن ایثارگران شاغل از پوشش بیمه تکمیلی می‌افتد نسبت به توجیه کردن جامعه هدف تلاش کنند.
وی افزود: برای ایثارگرانی که دلایل اتفاق یاد شده را می‌پرسند کارکنان بنیاد بایستی با سعه‌ی صدر پاسخ دهند تا آنها نسبت به ابعاد مختلف موضوع آگاه شوند.
هدایت ایثارگران به کارآفرینی
این مسوول با اشاره به اینکه استخدام‌های دولتی به شدت کاهش یافته است، گفت: برای ایجاد شغل برای جامعه ایثارگران بایستی از راهکارهای دیگری مانند کارآفرینی استفاده کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: کارکنان بنیاد باید ایثارگران را نسبت به وضعیت اشتغال در کشور توجیه کنند و آنها را به سمت کارآفرینی هدایت نمایند.
وی به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: 82 درصد از این قانون اجرا می‌شود و مابقی نیز به دلیل مشکلات مالی اجرا نشده که در آینده نزدیک با رفع آنها عملیاتی خواهد شد.
حقایق‌پور گفت: همکاری خوبی بین بنیاد و بیمه دی است و بایستی همه تلاش کنند تا خدمات خوبی به جامعه ایثارگران ارایه شود.
وی بر تعاملات با مسوولان استانی تاکید کرد و گفت: روسای شهرستان‌ها و معاونان بنیاد باید ارتباطات خود را با مدیران ارشد مانند نمایندگان مجلس، امام جمعه‌ی شهرها و استانداری و فرمانداری در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگران تقویت کنند.

ارایه‌ی خدمات الکترونیکی به ایثارگران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه کارت هوشمند ایثارگری به جامعه هدف بنیاد داده می‌شود، گفت: این کارت الکترونیکی است و خدمات مورد نیاز را می‌توان از هر دستگاهی دریافت کرد.
این مسوول افزود: با توجه به اینکه دولت الکترونیک مطرح است در آینده باید همه‌ی خدمات به ایثارگران الکترونیکی ارایه شود و مراجعه حضوری کاهش یابد.
وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها کارت هوشمند ایثارگری را به رسمیت نمی‌شناسند، گفت: باید فرهنگ‌سازی مناسبی صورت گیرد تا با تغییر نگاه برخی کارکنان نسبت به کارآیی این کارت، مشکل برطرف شود.
حقایق‌پور به طرح سپاس دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان فرصت مغتنمی بود و از دو هزار و 220 خانواده شهدا دیدار به عمل آمد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همواره باید تلاش کنیم تا از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌ها در جهت دیدار از جامعه ایثارگران استفاده شود.
تکریم ارباب‌رجوع در دستور کار کارکنان
وی با اشاره به تکریم ارباب‌رجوع و برخورد مناسب با آنها گفت: کارکنان بنیاد بایستی کارهای ارباب‌رجوع را سریع و به نحو شایسته انجام دهند تا رضایتمندی این قشر حاصل شود.
این مسوول افزود: اگر کارکنان برخورد مناسبی با ایثارگران داشته باشند و آنها را نسبت به مسایل توجیه کنند، این قشر معظم جامعه نیز قانع خواهند شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران براساس سیاستی که وجود دارد نباید وارد فعالیت‌های سیاسی شود و تاکنون نیز در این نهاد رعایت شده و مشکلی وجود ندارد.
وی از زحمات و خدمات ارزنده بازنشستگان که در پست‌های مدیریتی و کارشناسی بودند، قدردانی کرد و گفت: جنس و نوع کار در بنیاد نسبت به سایر اداره‌ها متفاوت است زیرا کارکنان این نهاد به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خدمت می‌کنند.
حقایق‌پور افزود: کار کردن در بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل حساسیت وظایف ما سخت است به همان اندازه نیز خداوند متعال اجر و پاداش بیشتری عطا خواهد کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: برای نیروهای جدیدی که جایگزین بازنشستگان شدند نیز آرزوی موفقیت و سربلندی داریم و امیدواریم بتوانند وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهند.
وی بر برگزاری یادواره‌های شهدا، پیشگیری از تبدیل مشکلات شخصی ایثارگران به اجتماعی، توجه به افراد در معرض خطر، مقابله با جنگ روانی دشمن و حفظ سرمایه‌های اجتماعی، توجه به پیام‌آوران ایثار به مدارس و دانشگاه، حمایت از فعالیت‌های شهدا، حضور پررنگ در مراسم‌های تشییع شهدا و ترحیم ایثارگران و توجه به ورزش جانبازان و ایثارگران تاکید کرد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها