خبرهای داغ:
امام جمعه طبس با بیان اینکه بنیاد انقلاب ما را شجاعت و استقامت شهدا ساخته است، گفت: شهدا انقلاب را شکست ناپذیر کردند و به آن عزت دادند و وظیفه ما در قبال آنها و در مقابل ایثارشان، مقاومت و استقامت است.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۹۳
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، آیین اختتامیه سومین یادواره سرداران و ۲۲۱ شهید شهرستان طبس و تجلیل از دست اندر کاران برگزاری این کنگره شب گذشته در سالن همایشهای میقات الرضای آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم طبس برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در این مراسم گفت: این میزان حضور در یادواره در یک شهرستان کم نظیر و یا شاید بی نظیر بود ، برگزاری برنامه ای با این عظمت، پیگیری و تلاش بسیاری نیاز دارد و همه برگزار کنندگان به خوبی از عهده این کار برآمدند.

 

امام جمعه طبس همچنین با اشاره به هزینه های زیادی که این قبیل برنامه ها نیاز دارد افزود: هزینه های این کنگره و نمایش میدانی نیز مسئله کمی نبود که با همت مردم ، ادارات و شرکت های مختلف انجام شد و کسانی که پشتوانه انجام این پروژه بزرگ بودند کار بسیار مهمی انجام داده اند.

 

وی در ادامه با تاکید بر ضربه ناپذیر بودن انقلاب اسلامی افزود: همانطور که نهضت امام حسین(ع) با عظمت است شهدای ما نیز راهشان همان راه بود و همان اخلاص یاران امام را داشتند و خدا کسانی که با جان خود برای اهداف اسلام جهاد کردند را دوست دارد و مسیر شهدا مسیری بود که انقلاب را ضربه ناپذیر ساخت.

 

وی با بیان اینکه بنیاد انقلاب ما را شجاعت و استقامت شهدا ساخته است، افزود: شهدا انقلاب را شکست ناپذیر کردند و به آن عزت دادند و وظیفه ما در قبال آنها و در مقابل ایثارشان، مقاومت و استقامت است. مقاومت یعنی تهاجم را بشناسیم و هم مقابله با تهاجم را بشناسیم و استقامت یعنی خسته نشویم.

 

امام جمعه طبس در اختتامیه کنگره ۲۲۱ شهید شهرستان طبس افزود: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی، انقلاب ما هر روز قوی تر، متحد تر و منسجم تر می شود.

 

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی فرمانده سپاه ناحیه طبس نیز در این اختتامیه با قدردانی از کمیته های مختلف و همچنین هنرمندان سازنده نمایش میدانی به رسم شهیدان گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کم از شهادت نیست .

 

وی افزود: این کنگره به کمک ۱۴ کمیته برگزار شد که همه این کمیته ها فعالیت های بسیار خوبی داشتند و زحمات زیادی کشیدند.

 

وی در ادامه از چهار کتاب منتشر شده توسط کمیته تحقیق و پژوهش این کنگره یاد کرد و افزود: کتاب گلشن خاطره، کتاب خاطرات برخی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بود که گردآوری آن حدود یکسال به طول انجامید و این کتاب در استان به عنوان برترین کتاب شناخته شد .

 

فرمانده سپاه ناحیه طبس خاطرنشان کرد: کتاب آلاله های ولایت ویراست دوم، کتاب اکبرآقا،  کتاب گلشن خاطره ک نیز از کتاب های دیگری بود که به همت این کمیته به چاپ رسید.

 

وی در خصوص کمیته یادمان شهدا نیز تاکید کرد: این کار هنوز روی زمین مانده است و قرار بود تا زمان یادواره ساخته و تکمیل شود اما تاکنون تکمیل نشده است.

وی از پیگیری ها برای ساخت این یادمان تشکر و ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر این یادمان به پایان برسد .

وی گفت: کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید خراسان جنوبی، سه شنبه آینده در بیرجند برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از دست اندرکاران و برگزارکنندگان کنگره ۲۲۱ شهید شهرستان طبس تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها