خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: سرعت، صراحت و شجاعت لازمه کار در حوزه منابع طبیعی است.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۶۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: سرعت، صراحت و شجاعت لازمه کار در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است که وجود این سه عنصر جلوی بسیاری از خسارت‌ها را خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: اگر سرعت، صراحت، شجاعت و اشراف کامل بر منطقه جغرافیایی و تغییراتی که در آن رخ می‌دهد وجود نداشته باشد ممکن است منطقه‌ای آباد شود و منطقه‌ای دیگر به دلایل برخی رفتارهای سودجویانه دچار آسیب و خسارت شود.
امام جمعه قزوین وجود بانکی از گیاهان را ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: اگر بانکی از گونه‌های گیاهی استان داشته باشیم مانع از انقراض آنها خواهیم شد و این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بسیج نهال کاری را طرح بسیار خوبی در تقویت درختکاری در استان دانست و تأکید کرد: همین طرح را باید در حوزه حفظ نهال‌ها نیز اجرایی کنیم تا با بکارگیری شیوه‌هایی نهال‌هایی که در دامنه کوه‌ها رشد کرده‌اند، حفظ و نگهداری شود و اینکار را عبادت، تفریح و خدمت به خلق بدانیم.
وی شناسایی و تقویت ظرفیت‌های توسعه اشتغال در هر منطقه را ضروری دانست و گفت: می‌توانیم شغل‌هایی نظیر زنبورداری را بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه شناسایی و تقویت کنیم چرا که چنین شغل‌هایی در حفظ و نگهداری منابع طبیعی کمک خواهد کرد.
آیت‌الله عابدینی در پایان اتخاذ راهکارهایی برای جلوگیری از رانش زمین و همچنین اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری را ضروری دانست.
در ابتدای این دیدار آقای علی‌اکبر اسداللهی، مدیرکل و تعدادی از معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کرد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها