خبرهای داغ:
به همت قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه چادگان نخستین واحد پرورش بز شیری از نژاد سانن درشهر زیارتی رزوه شهرستان چادگان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۰۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از چادگان، مدیر قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج چادگان، سروان پاسدار بهرام قاسمی، در گفت و گو با خبرنگار این رسانه گفت: با بهره برداری از این طرح اقتصاد مقاومتی که یک واحد دامداری پرورش 35 رأس بز شیرده نژاد سانن در شهر زیارتی رزوه است زمینه اشتغال 4 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است .

شهاب الدین صالحی سرمایه گذارطرح با اشاره به حمایت های بسیج سازندگی گفت: جهت راه اندازی این واحد دامداری از اعتبارات اقتصاد مقاومتی 3۰۰ میلیون ریال تسهیلات به این واحد پرداخت شده است. مسئول واحد دامداری هم توضیح داد: این بزها در دو گونه آهو و غزال پس از زایمان حدود هشت ماه شیردهی دارند که قیمت هرکیلوگرم شیر این دامها 6۰ هزار ریال  به فروش می رسد. درآمد هر راس بز در  سال بطور میانگین 60میلیون ریال شیر و بزغاله است. میانگین شیردهی روزانه این بزها سه تا هفت کیلوگرم می باشد و درهر زایمان دو ، سه ، چهار و برخی پنج قلو به دنیا می آورند و ارزش هرکدام با دو بزغاله بیش از 60 میلیون ریال می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها