اجرای مانور "زنگ زلزله" در مدارس منطقه 20

خبرگزاری بسیج: دبير ستاد مديريت بحران منطقه 20 از برگزاري مانور هاي پناهگيري، مقابله و تخلیه اضطراری در برابر زلزله و كارگاه هاي آموزشي زنگ زلزله به مناسبت روز ایمنی و زلزله در مدارس این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۵۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20 احمد غلامی با اعلام اين خبر گفت: به مناسبت روز ایمنی و زلزله و به منظور آمادگي دانش آموزان و اولياء مدارس در هنگام بروز حوادث و وقايع غير منتظره مانور زنگ زلزله در مدارس منطقه 20 اجرا شد.

 غلامی با اشاره به اینکه مانور زنگ زلزله منطقه 20 همزمان با بیستمین مرحله مانورهای زلزله سراسر کشور ویژه مدارس به اجرا درآمد، افزود: مدارس راضیه شکرایی و شهید غیوری از مدارس پایلوت این طرح بودند که با حضور مسئولین و مدیران شهری به اجرا رسید.

 وی كاربردي كردن آموخته هاي دانش آموزان در مورد زلزله را از مهمترين اهداف اين مانورها برشمرد و گفت: بر اساس سناريوي از پيش تعيين شده و وقوع  زلزله فرضي ؛ شيوه پناهگيري صحيح، تخليه و خروج اضطراري به شيوه صحيح از سوی دانش آموزان عملياتي شد و مراحل مختلف مقابله با زلزله شامل پناه گرفتن,حمل و کمک به مصدومان و حفظ آرامش و خونسردی به دانش آموزان آموزش داده شد.

 دبير ستاد مديريت بحران منطقه 20 با اشاره به اينكه آموزش دانش آموزان و اولياء آنها و معلمين مدارس در فرهنگ سازي رعايت اصول ايمني و روشهاي مقابله با حوادث در سطح جامعه تاثيرگذار هستند افزود: در همين راستا براي اولين بار سمينار آموزشي مديريت بحران و كارگاه تئوري و عملي اطفاء حريق با حضور اولياء دانش اموزان و معلمين در مدارس دخترانه راضیه شکرایی و شهید غیوری برگزار شد.

 

ارسال نظرات