"صبح جمعه با شما" بدون منوچهر نوذری، صادق عبداللهی و زرویی نصرآبادی/ اسماعیلی: نوذری طناز نبود؛ دلبر بود

"صبح جمعه" لحظاتی پیش با حال و هوای بدون "منوچهر نوذری"، صادق عبداللهی و زرویی نصرآبادی ضبط خودش را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۵۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،ساختمان شهدای رادیو استودیوی شماره یک بعد از مدت ها "صبح جمعه با شما" مقابل تماشاگران برنامه شان را ضبط کردند. بهانه اش سیزدهمین سالگرد منوچهر نوذری یکی از بانیان "صبح جمعه با شما" بود.

این برنامه با اجرای علیرضا جاویدنیا و نسیم رفیعی با یاد زنده‌یاد زرویی نصرآبادی،طنزنویس که شب گذشته (10 آذر ماه) درگذشت، آغاز شد.

ایرج نوذری، فرزاد حسنی، پریچهر بهروان، افشین مقراضی، بیوک میرزایی، داوود منفرد، اصغر سمسارزاده، نباتی، برزویی، عباس محبی، منوچهر اسماعیلی، ناصر نظامی، مهدی پهلوانیان، محمدحسین صوفی محمدجعفر محمدزاده (مدیر رادیو ایران)، محمد احسانی (مدیر شبکه نسیم)  و ... از جمله حاضران در  برنامه ضبط "صبح جمعه" بودند.

همچنین قرار است در این برنامه از علیرضا جاویدنیا و عباس محبی نیز به عنوان دو تن از پیشکسوتان عرصه صدا در استدویوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو تقدیر شود.

منوچهر اسماعیلی دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: همه منوچهر نوذری خاطره است و بیش از 50 سال در دوبله با هم کار کردیم و یکی دو بار افتخار همکاری در رادیو را با ایشان داشتم. از سال 44 به عنوان گوینده طراز اول و مدیر دوبلاژ و طناز برای نقشهای طنز پرداز مثل جک لیمون همتا نداشت.

وی افزود: کلام منوچهر نوذری را شاید در معجزه سیب فراموش نشدنی باشد. یک برنامه رادیویی سرزمین نور با ایشان بودم. در یک برنامه مذهبی دیدم در کنار گویندگی اشک هم می‌ریزد. فقط طناز نبود؛ دلبر بود! نمی‌دانم به ایرج چه بگویم درباره پدری که یک ایران او را دوست داشتند و داغش به دل همه طنازان ماند.

پریچهر بهروان گوینده پیشکسوت توضیح داد: همیشه کسی که می‌خنداند خوشحال واقعی نیست. من با ایشان کار کردم و واقعا به فکر همه بودند. رسم ما ایرانی هاست موضوعی پیش می آید می خندند و اشک می ریزند. صبح جمعه را آغاز کردیم خاطره ای از روزهای موشک باران دارم. حجت الاسلام ابطحی آمد و یک خسته نباشید بگویند. بیشترین خنده ها و شادی ها را با ایشان داشتم و تا به حال در مراسم درگذشت شان شرکت نکردم و اولین بار است حضور پیدا کرده ام. یادم می آید با مشکلات زیاد ماشین خریدم و امانت به دست کسی بود تصادف کرد و نوذری آمد و از من خواست ناراحت نباشم که این اشک ها جاهای دیگری خرج شود و حالا فهمیدم در روزهایی که "نوذری" را نداریم بایستی اشک بریزیم.

ایرج نوذری پشت تریبون "صبح جمعه با شمایی ها" آمد و ابتدا از پدرش رخصت گرفت. بر مرگ مپیچ که هر زنده مردنی است... چگونه بایستم بر جایی که جای پدر بود و چگونه بگویم که سخن پدر بود. چگونه بگویم الفاظی که الفاظ پدر بود. به دنبال سخنی هستم که سخن پدر بود. عاشق و عاشق پیشه ام و عاشق مردمم همچون منوچهر نوذری که عاشق مردم بود. و باز هم عشق ما را شرمنده کرد.

حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و محمدحسین صوفی معاون سابق صدا به همراه محمدجعفر محمدزاده رئیس شبکه رادیویی ایران به یاد تلاش های "منوچهر نوذری" برای دنیای تصویر و صداوسیما هدیه ای را به رسم یادبود به ایرج نوذری اهدا کردند.

عباس محبی بازیگر و گوینده پیشکسوت، گفت: هنر روح و جوهره آدمی است و تابع زمان نیست. از 16 سالگی که کار را شروع کردم برای من همیشه چند نفر الگو بوده است. این الگوها به من خط دادند که عزت الله مقبلی، منوچهر نوذری و منوچهر اسماعیلی از جمله آن هاست.

در پایان ضبط برنامه "صبح جمعه با شما" بزرگداشتی برای دو پیشکسوت طنز "علیرضا جاویدنیا" و "عباس محبی" برگزار کرد.

ارسال نظرات