عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعضای کمیسیون قضایی طرح فراکسیون زنان در رابطه با افزایش سن ازدواج را طرح ناپخته‌ای دانستند و ایرادات و اشکالات زیادی را به آن گرفتند.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۲۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس، گفت: در جلسه امروز دو طرح اصلاح ماده 242 قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین اصلاح 13 ماده از قانون آیین دادرسی کیفری در کمیسیون مطرح شد که بنا شد این دو طرح ادغام شده و پس از ادغام در دستور کمیسیون قرار گیرد. 

وی افزود: پس از بحث‌های فراوان پیرامون این موضوع در ارتباط با سه ماده است، این طرح‌ها اتفاق‌نظر صورت نگرفت و قرار شد این موضوع در یک کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه کار و طرح ادغامی برای بررسی به صحن کمیسیون ارائه شود. 

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح اصلاح ماده 1041 قانون مدنی که از سوی فراکسیون زنان در رابطه با افزایش سن ازدواج مطرح شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما با وجود بحث‌های فراوان رأی‌گیری در خصوص آن انجام نشد و مقرر شد پس از بررسی‌های دقیق‌تر پیرامون آن تصمیم‌گیری در خصوص این طرح انجام شود. 

دهقان خاطرنشان کرد: اکثریت اعضای کمیسیون طرح فراکسیون زنان درباره افزایش سن ازدواج را طرح پخته‌ای تلقی نکردند و اشکالات زیادی هم از سوی کارشناسان و هم از سوی اعضای کمیسیون به این طرح وارد دانسته شد و بنا شد بررسی دقیق‌تری در این باره صورت پذیرد.

ارسال نظرات