یک فعال دانشجویی گفت: افتخارات انقلاب اسلامی زیاد است و در آستانه چهل سالگی آن می توانیم یک کارنامه پر افتخار برای آن بنویسیم که در اینجا جمعیت دانشگاهی و نخبگان ما باید برای تبیین دستاوردهای انقلاب و کارنامه پرافتخار آن برای مردم کم نگذارند.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۱۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مریم حسینی کارشناس ارشد ادبیات فارسی، دارای رتبه اول در کنگره بین المللی زبان و ادبیات در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: نام دانشجو و دانشگاه همراه با انتقاد و مطالبه گری است، در حقیقت دانشجویان مطالبه گر، برقراری عدالت و شفاف سازی در حوزه های مختلف را خواستار هستند،بدنه دانشجویی به دنبال دلسوزی و دغدغه مندی مسئولان نسبت به مشکلات کشور و افزایش حساسیت آنها برای خدمت به مردم است.

وی افزود: جامعه دانشجویی به دلیل عدم وابستگی به عناصر قدرت و ثروت به نوعی خواسته های آنها به حق می باشد و نیاز امروز کشور محافظه کار نبودن جامعه دانشگاهی کشور است که باید این گروه از شادابی و نشاط بالایی برخوردار باشند تا بتوانند مطالبه گری کنند.

خانم حسینی اظهار داشت: مطالبه گری دانشجویان باید در راستای خواسته مردم و در دایره مبانی اسلام و انقلاب باشد تا به وقوع پیوستن آن امکان پذیر باشد.

این فعال داشجویی با اشاره به جمله معروف که می فرمایند دانشجو موذن است که اگر خواب بماند ملت را خواب می برد گفت: وقتی مطالبه گری در کشور نباشد برخی از مسوولان فکر می کنند کارو روش آنها درست است و مشکلی هم وجود ندارد و خیلی راحت به کارهایشان و خلاف هایشان ادامه می دهند در حالی که جامعه دانشگاهی با نشاط و پویایی خود باید در برابر تخلفات ایستادگی کند.

وی افزود: نگاه ویژه ای که باعث شده است حضرت آقا به این قشر داشته باشند به خاطر خستگی ناپذیر بودن و پیگیر بودن آنها است ولی از طرفی هم پیگیری مطالبات از مجاری قانونی هم درخواست ایشان از قشر دانشگاهی است همچنین رسانه ها به عنوان بازوان نخبگان چه در دانشگاه و مراکز علمی می توانند به کمک بیایند تا کارهای برزمین مانده پیگیری شوند.

این نخبه بسیجی تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب از نعمت هایی است که خداوند از مجاری انقلاب اسلامی به ملت ایران عطا کرده است و تبیین دستاوردهای انقلاب باید توسط جامعه دانشگاهی انجام شود،مردم باید بدانند در رژیم پهلوی بیش از 80 درصد مردم بی سواد بودند ولی اکنون طبق آمار 80 درصد مردم تحصیل کرده هستند که درصد بالای آن تحصیلات دانشگاهی می باشد.

وی بیان داشت: کشوری که قبل از انقلاب پزشک از کشورهای فقیر دنیا وارد می شد امروز توانسته است به تمام دنیا پزشکانی که حرف اول علم پزشکی را می زنند بفرستد که این خود افتخاری برای ایران اسلامی است.

حسینی در پایان با اشاره به دستاوردهای انقلاب خاطر نشان کرد: افتخارات انقلاب اسلامی زیاد است و در آستانه چهل سالگی آن می توانیم یک کارنامه پر افتخار برای آن بنویسیم که در اینجا جمعیت دانشگاهی و نخبگان ما باید برای تبیین دستاوردهای انقلاب و کارنامه پرافتخار آن برای مردم کم نگذارند.

ارسال نظرات