مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور در بازدید از طرح های بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع):
خبرگزاری بسیج: مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور در بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان های ورامین، پاکدشت و اسلامشهر، گفت:در طول پنج سال گذشته 159 هزار و 36 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در کشور ایجاد کرده ایم.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۱۳
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر میرمهدی مهدوی هریس، در حاشیه بازدید از طرح های اقتصادی و اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران، در شهرستان های ورامین، اسلامشهر و پاکدشت، گفت: از سال 92 در پی ابلاغ مقام معظم رهبری در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی، قرارگاه جهاد اقتصادی با هدف گذاری تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی در سازمان بسیج تشکیل شد و در حوزه تامین امنیت غذایی کشور ورود کردیم که در این راستا اقدامات موثری در زمینه14 عرصه اقتصاد مقاومتی شامل زنبورداری، پرورش مرغ بومی، ماهیان سرد آبی و گرم آبی، پرورش دام سبک و سنگین، کود ورمی کمپوست، صنایع تکمیلی و تبدیلی و کشت زعفران انجام گرفته است.

وی افزود: با هدف گذاری حمایت از کسب و کارهای خرد خانگی مبلغ 2 هزار و 835 میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است که 250 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ایم.

 مهدوی تأسیس تعاونی ها را راهکار مهمی برای توسعه اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی دانست و افزود: افزایش اعضای تعاونی ها موجب افزایش تولید داخلی می شود.  بانک ها نیز با ارائه تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان می توانند از این قشر حمایت کنند.

 وی افزود: در حال پیاده سازی تکمیل زنجیره ارزش از تامین نهاده تا تولید، بازاریابی، بازار سازی و صادارت کالاهای تولیدی این کارگاهها هستیم که در این زمینه دو شرکت بنیاد تعاون بسیج و یاس نوین پارسه را به خدمت گرفتیم که وظیفه استاندارد سازی، کالیبراسیون، بسته بندی و فروش کالاهای تولیدی این شرکت ها را بر عهده خواهند داشت. شرکت یادمان بردیا هم وظیفه پرداختن به صادرات را انجام خواهد داد.

 

    خبرنگار: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات