خبرهای داغ:
دبیر همایش گره طلایی از برگزاری پنجمین دوره این همایش در روز ۱۶ آذرماه خبر داد و گفت: به هفت نفر از فعالان عرصه فرش تندیس اهدا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۰۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
پنجمین همایش گره طلایی در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا رشتی زاده امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری پنجمین همایش گروه طلایی بیان کرد: این همایش گامی در مسیر حمایت از بافندگان فرش و معرفی هرچه بیشتر فرش قم به عنوان یک برند جهانی است.

وی با اشاره به اینکه این همایش ۱۶ آذر ماه در تالار مرکزی شهر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از بخش‌های مهم این همایش تجلیل از ۷ برگزیده عرصه فرش دستباف است.

دبیر همایش گره طلایی همچنین از برپایی نمایشگاه فرش دستباف قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۷ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم برپا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۳۶۰ واحد تولیدی، ۱۰۰ واحد طراحی فرش و ۲۵۰ هزار بافنده در قم اشاره کرد و گفت: در استان قم برای ۱۲ هزار نفر کارت بافندگی صادر شده است و البته به نظر می‌رسد حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر نیز خارج از قم، ولی برای استان قم بافندگی کنند.

رشتی زاده با اشاره به اینکه فرش قم از نظر کیفیت، تکنیک در رنگ و... پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته، ولی اطلاع رسانی در این حوزه ضعیف بوده و فرش قم به ارزش واقعی خود دست نیافته است.

وی با اشاره به اینکه ضروری است درباره مالکیت و نقش فرش چاره اندیشی شده و در این زمینه ثبت ایده صورت گیرد، گفت: امیدواریم که با برگزاری این همایش بتوانیم گامی در مسیر معرفی هرچه بهتر فرش دستباف قم برداریم.

دبیر همایش گره طلایی با اشاره به اینکه تولید در فرش کاهش چشمگیری یافته و بر اساس میزان سفارشات صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم برای فرش قیمت گذاری ثابتی داشته باشیم، ولی برای تحقق این مهم نیازمند حمایت دولت هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها