خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

پرداخت ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم /انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های صنعت و کشاورزی استان در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۰۳
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
پرداخت ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم /انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری با اشاره به روند مبارزه با احتکار اظهار کرد: براساس مصوبه سران قوا از این به بعد پیش از محکومیت افراد در مرجع قضایی در خصوص احتکار هیچ اطلاع رسانی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: کارت‌های بازرگانی صوری باید در استان قم مورد رصد قرار بگیرند تا از این طریق صادراتی صورت نگیرد که تعهدات آن قابل اجرا نباشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از ابتدای سال جاری ۵۸۶ مصوبه در ۳۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد که ۳۲۶ مصوبه اجرایی شد، ۱۹۹ مصوبه در دست اقدام بود. ۲۹ مصوبه به دلیل عدم پیگیری متقاضیان اجرا نشد و دستگاه‌های اجرایی هم اطلاعاتی تاکنون در خصوص اجرای یا عدم اجرای ۲۱ مصوبه ستاد ندادند.

سیجانی با اشاره به بازدید از واحد‌های تولیدی استان قم اظهار کرد: امسال تاکنون ۲۴ جلسه بازدید از ۱۳۴ واحدتولیدی دریافت کننده تسهیلات طرح رونق تولید در استان برگزار شد. این واحد‌ها ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفته بود و براساس بازدید صورت گرفته ۶ هزار و ۷۷۴ شغل تثبیت و ۴۰۴ شغل جدید در واحد‌ها ایجاد شد. نمایندگان دستگاه‌های دولتی همچون استانداری و سازمان صنعت و معدن و تجارت و بانک‌ها و سازمان بازرسی در بازدید از واحد‌های تولیدی حضور داشتند.

وی ادامه داد: بانک‌های خصوصی استان قم که منابع مالی زیادی دارند، تعهدی برای خودشان برای مشارکت در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید احساس نمی‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های صنعت و کشاورزی استان در قالب طرح رونق تولید پرداخت شد.

سیجانی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: امسال تاکنون بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده در قالب این طرح مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش بود، تسهیلات سرمایه ثابت و تسهیلات بازسازی و نوسازی کمتر در قالب این طرح تاکنون در قم در پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای اینکه اشتغال و تولید در واحد‌های صنعتی استان قم حفظ شود، باید نقدینگی این واحد‌ها حفظ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: یکی از نیاز‌های استان اتمام طرح‌های نیمه تمام استان با کمک بانک‌های قم است، اولویت پرداخت تسهیلات در استان قم اتمام طرح‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت بالای ۶۰ درصد و نوسازی ماشین آلات است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های مهم صادرات استان قم کارت‌های بازرگانی غیرتخصصی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار