خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: اگر راه آهن به گمرک سلفچگان متصل شود، امکان حمل و نقل کالا از بنادر به قم با هزینه کمتری نسبت به حمل و نقل جاده ای وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۸۵۹۰۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن آقاجانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: عمده صادرات استان کفش و فرش است، بخشنامه برای بازگشت ارز موجب کاهش صادرات این کالاها می‌شود و این مساله  تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر راه آهن به گمرک سلفچگان متصل شود، امکان حمل و نقل کالا از بنادر به قم با هزینه کمتری نسبت به حمل و نقل جاده ای وجود دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: باید در وضعیت کنونی به بخش تولید استان کمک شود، در غیر این صورت واحدهای تولیدی تعطیل خواهند شد.

آقاجانی عمده صادرات استان قم به کشورهای همجوار را به صورت ریالی دانست و تصریح کرد: چگونه زمانی که یک صادرکننده ارز را از خریدار خارجی در کشورهایی همچون عراق دریافت نکرده است، ارز به دولت تحویل بدهد.

وی ادامه داد: ترافیک کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در مرزهای منتهی به کشور عراق به مدت 3 الی 7 روز به علت تعلل و کم کاری در گمرکات مرزی کشوری وجود دارد که موجب تحمیل هزینه‌های مازاد بر صادرات می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم خاطرنشان کرد: هزینه حمل و نقل کالا برای بخش تولید به صورت سرسام آوری بالا رفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها