خبرهای داغ:
با عنوان «سه گام تا تمدن نوین اسلامی»

دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی در آستانه ساگرد بیانات تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی با عنوان «سه گام تا تمدن نوین اسلامی» در شهر قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۵۸۹۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در آستانه هجدهمین سالگرد بیانات مقام معظم رهبری در ۱۲ آذرماه سال ۷۹ و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی در آستانه با عنوان «سه گام تا تمدن نوین اسلامی» به همت بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی، مجموعه مدیریت و بسیج مدرسه علمیه معصومیه (س)، دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات اسلامی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.



سخنی که ۲۷ سال مغفول مانده است

انقلاب اسلامی خود یک سخن تازه و حرفی نو برای بشر است، اما پیام‌های این انقلاب فقط مضامینی کلی نبود بلکه راه تحقق این اهداف و آرمان‌ها و به تعبیری نقشه راه انقلاب نیز در خود انقلاب وجود داشت.

۲۷ سال پیش راهبر انقلاب اسلامی پس از جنگ و رحلت امام، اشاره‌ای روشن به نقشه راه انقلاب اسلامی کرد. اما درپایان این دهه امام حاضر انقلاب از سرعت سیر کاروان مسئولان و خواص با اعلام اینکه هنوز به منزل سوم نرسیده‌ایم ابراز نارضایتی کرد و نقشه تفصیلی این حرکت را در ۱۲ آذر ۷۹ در جمع مسئولان و کارگزاران نظام ترسیم کرد.

امروز در چهل سالگی انقلاب که تقریبا آثار این حرف ناشنوی نمایان شده، همگان معترض و ناراضی و به تعبیر جدید، اپوزیسیون هستند. اما غیر از اینکه بسیاری منصفانه به پیشرفت‌های این چهار دهه نمی‌نگرند، به علت اصلی آن نرسیدن‌ها به اهداف و منازل باقیمانده یعنی تحقق دولت مطلوب اسلامی، جامعه نمونه اسلامی و رخ نمودن طلیعه تمدن نوین اسلامی نیز نمی‌پردازند.

در حالیکه مردم در این چهل سال به سهم خود پای این نظام ایستاده اند و رهبری نیز به وظیفه نشان دادن راه و ترسیم نقشه راه خود عمل نموده، امروز این خواص هستند که باید بگویند در حرکت به سوی این منازل چه کرده‌اند؟ آیا این نقشه را از ۲۷ سال پیش دیدند؟ آیا با ترسیم راهبرد‌ها و نقشه‌های عملی به سوی آن حرکت کردند؟

شواهد و دلایل قطعی می‌گوید متاسفانه اکثر خواص این سخن تازه ۲۷ ساله را هم نشنیدند. همانان که امروز زبان نقدشان تند و تیز و بسوی دیگران است، نه فقط حاضر نیستند قضای ۲۷ سال کوتاهی‌های خود را به جا بیاورند بلکه ۲۷ سال است نمی‌گویند رهبری راه را بیان کرد، اما ما نشنیدیم.

بر اساس این گزارش گردهمایی سه گام تا تمدن نوین اسلامی امشب ساعت ۱۸ در مدرسه علمیه معصومیه برگزار می‌شود.
ارسال نظرات