خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

بیماران خاص همچنان در تامین دارو و هزینه‌های درمانی مشکلات بسیاری دارند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنان افراد مبتلا به بیماری‌های خاص در تامین دارو و هزینه‌های درمانی با مشکلات مضاعف دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: این قبیل داروها چندبرابر قیمت واقعی و تمام‌شده آن به دست بیمار می‌رسد
کد خبر: ۹۰۸۵۸۸۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳

نادر قاضی‌پور امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار کرد: طرح تحول سلامت در کشور به شکل موفقیت‌آمیزی اجرا نشده به طوری که سه هدف و عمده برای نظام‌های سلامت در دنیا تعریف شده است اما به هیچ یک از این موارد در کشور دست پیدا نکرده‌ایم.

وی اهداف نهایی طرح تحول نظام سلامت را افزایش و تقویت پاسخگویی نظام سلامت به مردم، کاهش پرداخت مستقیم توسط بیمار، کاهش خانواده‌هایی که در اثر بیماری یک عضو خانواده دچار مشکلات مالی و معیشتی می‌شوند و همچنین بهبود ارائه خدمات اورژانسی در بسیاری از نظام‌های سلامت دنیا عنوان کرد و افزود: اما این موارد در کشور ما تحقق نیافته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه طرح تحول سلامت آن طور که انتظار می‌رفت در کشور اجرا نشد، ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شد نتیجه مورد انتظار را کسب نکنیم این است که زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه فراهم نیست و پایگاه درآمدی هم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همچنان افراد مبتلا به بیماری‌های خاص در تامین دارو و هزینه‌های درمانی با مشکلات مضاعف دست و پنجه نرم می‌کنند، بیان کرد: این قبیل داروها چندبرابر قیمت واقعی و تمام‌شده آن به دست بیمار می‌رسد حال سوال این است که چگونه یک فرد بی‌بضاعت می‌تواند آن را تهیه کند، یا اینکه گاهی شرایطی به وجود می‌آید که دارو اصلا یافت نمی‌شود.

قاضی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود سیاست‌های جمعیتی را در چند دهه اخیر نادرست ارزیابی کرد و بیان داشت: به مراکز درمانی و جاهای مختلف این مطلب بخشنامه شد که فاصله سنی بین بچه‌ها پنج سال باشد، یا مادران بالای 40 سال صاحب بچه نشوند از طرفی خانواده‌ها را به سمت فقط دو بچه سوق دادند.

وی اظهار کرد: در سال‌های 63 و 64 برای اینکه خانواده‌ها را برای بچه‌دار شدن بی‌اشتیاق کنند همه‌جا تصاویری به این شکل ترسیم می‌شد که یک خانم محجبه با چند تا بچه بدترکیب زندگی نامناسبی دارد در حالی که یک خانم با پوشش امروزی با دو کودک شاداب و زیبا در شرایط بهتری است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار