استاندار بوشهر:

ادارات، پروژه‌های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کنند

استاندار بوشهر گفت: ادارات به دنبال اجرایی کردن طرح واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی باشند و در اجرای این طرح، مدیری موفق است که با تسهیل کردن روند واگذاری طرح‌ها، اجرای این برنامه را تسریع کند.
کد خبر: ۹۰۸۵۸۵۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه موانع اداری بر اجرای طرح واگذاری پروژه‌های عمرانی برداشته شود افزود: دستگاه‌های اداری و اجرایی استان، موانع اداری بر اجرای طرح واگذاری پروژه‌های عمرانی را برداشته و روند این امر را تسهیل کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به طرح واگذاری پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی اظهار داشت: بروکراسی اداری در دستگاه‌های اجرایی یکی از موانعی است که برای اجرای این امر شاهد هستیم که جذب سرمایه‌گذاران را به تأخیر می‌اندازد.

وی بر حذف موانع اداری برای جذب سرمایه‌گذاران تأکید کرد و افزود: اراده ادارات و دستگاه‌های اجرایی بر واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی باشد تا روند تکمیل طرح‌ها هم تسریع شود.

گراوند به طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و بیان داشت: باید عزم خود را برای تحقق طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده جزم کنیم زیرا در اجرای موفق این طرح، اگر اراده بر انجام کاری باشد، آن کار انجام می‌شود در غیر این صورت اقدامی انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بافت قدیم بوشهر به‌عنوان یک گنجینه تاریخی اظهار داشت: دستگاه‌های متولی امر از جمله شهرداری بوشهر نباید اجازه بدهد که روند اجرای طرح‌های موجود در بافت قدیم از جمله طرح مهم فاضلاب متوقف شود.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش‌های شهرداران بوشهر، برازجان و اهرم برای تسهیل گری در امر ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده گفت: شهرداران استان مشوق‌های لازم برای ساخت‌وساز در بافت قدیم را شناسایی کنند، شهردارانی هم که در این زمینه عملکرد موفقی داشته باشند اعتبارات ویژه‌ای به آنان کمک خواهد شد.

گراوند تأکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری حوزه معاونت عمرانی استانداری هر دو هفته یک‌بار گزارش پروانه ساختمانی صادرشده در بافت‌های قدیمی شهرهای استان را تهیه کنند و شهردارانی که در این زمینه موفق باشند در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه، اعتبارات ویژه‌ای به آنان تعلق می‌گیرد.

وی با تأکید بر ساماندهی طرح ویژه فاضلاب بوشهر، گناوه و دیلم یادآور شد: شهرداری‌های بوشهر، عالی شهر و چغادک برای استفاده از آب‌های مازاد جهت آبیاری فضای سبز بسته ویژه‌ای را تهیه و اجرایی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار