خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه فضای مجازی کشور :

بی توجهی وزارت اطلاعات به دستورات رهبری در حوزه فضای مجازی/ وضعیت اسفناک زیرساخت، سرویس و خدمات در کشور

مسئول قرارگاه فضای مجازی کشور گفت: متاسفانه دست اندرکاران در دولت های قبل و فعلی به هیچ کدام از تدابیر رهبری در حوزه فضای مجازی توجهی نکردند و شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۵۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، منصور امینی مسئول قرارگاه فضای مجازی کشور صبح امروز در اجلاسیه فضای مجازی کنگره ملی 2هزار شهید استان با تأکید بر اینکه در برابر تهاجمات دشمن از طریق فضای مجازی نباید منفعلانه عمل کنیم اظهار داشت:  اگر بخواهیم منفعلانه عمل کنیم آسیب ها گریبان جامعه را می گیرد.

وی اضافه کرد: به احتمال تهدیدات در آینده بیشتر می شود و ما نمی توانیم دور تا دور خود را دیوار بکشیم اما تا جایی که می توانیم باید جلوی هجمه دشمن مقاومت کنیم اما نه منفعلانه بلکه برای فضای آینده باید برنامه ریزی کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: در مرحله دولت سازی اسلامی قرار داریم از این فرصت باید استفاده کرد دنیا به سمت تمدن نوین اسلامی می رود و ما باید از  ابزار فضای مجازی حداکثر بهره را ببریم.

وی خاطرنشان کرد: علما، مراجع و حوزه های علمیه در بحث فقه آینده فضای مجازی و بزرگان در بحث فلسفه اسلامی فضای مجازی و نحوه مقابله با دشمن در این فضا کار کنند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی کشور افزود:  امروز در تلگرام که نرم افزار ضعیف پیام رسان از حیث مخاطب است برای ما تبدیل به تهدید شده است و در کشور چند دستگی است.

 وی با بیان اینکه در شبکه های اجتماعی تکلیف ما مشخص نیست گفت: خیلی انقلابیون شک دارند که باید ورود کنیم یا نه!

امینی تصریح کرد:  دشمن خاکریزها را خراب و وارد خانه های ما شده است اما در داخل کشور دایره اختلافات در این فضا بالا گرفته در حالیکه باید برای مقابله با دشمن در این فضا ورود کنیم.

وی اظهار داشت: در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم ایشان ورود هوشمندانه همراه باشروطی را لازم دانستند چون میدان جنگ است جوانان انقلابی باید ورود کنند.

 مسئول قرارگاه فضای مجازی کشور تصریح کرد: متاسفانه دست اندرکاران در دولت های قبل و فعلی به هیچ کدام از تدابیر رهبری در حوزه فضای مجازی توجهی نکردند و شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در لایه زیرساخت و سرویس و خدمات وضعیت اسفناک در کشور است گفت:  ما یک شبکه پیام رسان خوب که پاسخگوی نیاز مردم باشد در کشور نداریم در حالیکه در کشور جوان خلاق و موسسه دانش بنیان کم نداریم. دانشجویان توانمند داریم که کار می کنند اما حمایت نمی شوند.

امینی افزود: اصل کار زیرساخت است که فقط دست وزارت اطلاعات است اما کمک نکردند و به عنوان پروژه ملی نگاه نکردند.

وی خاطرنشان کرد: چند هزار سرور برای حمایت از تلگرام در کشور در اختیار قرار گرفت اما پیام رسان های ایرانی حمایت نشدند و از  40دستور رهبر انقلاب در حوزه فضای مجازی تا کنون یک مورد محقق نشده است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار