خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان:

کتاب و کتابخوانی اسباب اقتدار اجتماعی جامعه/ نمایشگاه کتاب تأمین کننده بخشی از نشاط فردی و اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی می‌تواند اسباب اقتدار اجتماعی هر جامعه را فراهم کند گفت: نمایشگاه کتاب می‌تواند تأمین کننده بخشی از نشاط فردی و اجتماعی باشد
کد خبر: ۹۰۸۵۷۵۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کتاب و کتابخوانی اسباب اقتدار اجتماعی جامعه/ نمایشگاه کتاب تأمین کننده بخشی از نشاط فردی و اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان در شاهرود، در سخنانی با بیان اینکه موضوع کتاب و نشر یکی از شاخص‌های توسعه فراگیر و متوازن است افزود: اگر در این حوزه توسعه را شاهد باشیم بستر برای توسعه دیگر حوزه‌ها نیز فراهم می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کتاب و کتابخوانی می‌تواند اسباب اقتدار اجتماعی هر جامعه را فراهم کند باید از سوی نهاد‌های دولتی و خصوصی به این امر مهم توجه بیشتری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به سهم اندک موضوعات فرهنگی در وقف، تصریح کرد: به ندرت موقوفه‌ای در حوزه قرآن پیدا می‌شود و باید به فرهنگ سازی و گفتمان سازی در توسعه‌ی وقف در فرهنگ و هنر پرداخت.
فضیلت اضافه کرد: وجود فضای مجازی بعنوان فرصت در حوزه مطالعه نیز شایسته توجه است که در صورت بهره مندی از سواد رسانه‌ای این فضا فرصت تلقی می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه کتاب می‌تواند تأمین کننده بخشی از نشاط فردی و اجتماعی باشد که در قالب برنامه‌های جنبی نمایشگاه به اجرا درمی آید.
فضیلت ادامه داد: می‌توان ثابت کرد گستره نشاط اجتماعی فراتر از موضوعات معدودی است که ذهن ما را مشغول کرده و حوزه وسیعی را شامل می‌شود که دین و نظام مخالفتی با نشاط اجتماعی و خوانش یاد شده از نشاط ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: استان سمنان چهارمین استان از نظر گردش مالی به تناسب جمعیت بوده و ظرفیت قابل توجهی دارد که قسمتی از بخش خصوصی می‌تواند متوجه فرهنگ و هنر شود.
لازم به ذکر است،۱۰۰ عنوان کتاب نویسندگان استان سمنان که در یک سال گذشته به چاپ رسیده نیز در حاشیه گشایش نمایشگاه رونمایی شد.
در این نمایشگاه که از ۱۱ تا ۱۶ آذر دایر است، ۵۵ هزارو ۶۱۲ عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها