خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

مدیریت استان توان رسیدگی به مشکلات را دارد/ بلایی سر جاده ها اورده ایم که مناظر طبیعی را نمی بینیم

استاندار قزوین گفت:مدیریت استان توان رسیدگی به امور مربوط به مشکلات استان را دارد و نیازی به ارایه عملکرد به تهران نیست. ما به دنبال ارایه راهکارهای بهتر و رفع مشکلات در مسیر سرمایه گذاری و تولید هستیم.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۴۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد سرمایه گذاری استان قزوین به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه ها و مسوولان استانی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.
اولین صورت جلسه تعیین تکلیف
احداث نیروگاه ده مگاواتی خورشیدی شهرستان بویین زهرا و اختلاف نظر بین اهالی روستا و سرمایه گذار بود که نماینده فرمانده بویین زهرا در این خصوص گفت:با توجه به اینکه نیروگاههای خورشیدی دارای دیوار بوده به دنبال کسب رضایت ساکنین محل هستیم و بهتر است که امور اراضی با واگذاری زمین های موجود از ایجاد اختلاف بین اهالی روستا و متولی نیروگاه جلوگیری شود.
در ادامه خانپور مدیرعامل شرکت شهرکها بیان کرد:۶ و نیم هکتار در آراسنج به این سرمایه گذار زمین واگذار شده جهت ساخت نیروگاه و در حال حاضر وی به دنبال اجرای فاز دوم نیروگاه می باشد. اگر منابع طبیعی و امور اراضی ۱۰۰ هکتار زمین را به شرکت شهرکها واگذار کند، موجب تسریع در کار و رفع اختلافات موجود بین سرمایه گذار و اهالی روستا میشود.
صورت جلسه دوم مربوط به تاسیس برق و توسعه انشعاب شرکت برق مکسال بود که زاهدی استاندار قزوین در این خصوص
عنوان.کرد:با توجه به مشکلات موجود در بحث واگذاری زمین، می توان جابجایی در بخش دیگری از اراضی را انجام داد. همچنین در بحث انشعاب در کشور ما خطوط اختصاصی را سرمایه گذار باید بپردازد و با توجه به این امر، مسیر سرمایه گذاری باید هموار شود.
صورت جلسه سوم مربوط به کاغذ و چوب الموت بود که مدیر شرکت ضمن اشاره به مشکلات موجود بیان کرد:باتوجه به اعلام آمادگی همه دستگاهها در حضور معاون اقتصادی استاندار، مشکلات زیادی در مسیر راه اندازی شرکت کاغذ الموت وجود داشت اما با تمام این مشکلات ما همچنان مصمم به راه اندازی بوده و این کار را نیز انجام دادیم اما دستگاهها همکاری با ما ندارند.
منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در این خصوص اظهار کرد:متاسفانه مدام از سوی دستگاهها برای سرمایه گذار مانع تراشی میشود به دلیل عدم همکاری شرکت گاز و مخابرات و تامین اجتماعی، این شرکت که طی سه ماه حیات دوباره یافت دچار مشکل شده و این در حالی است که بیش از دویست نفر در آن مشغول به کار و تامین.معیشت هستند.
وی گفت:برخی دستگاههای اجرایی ما به هیچ عنوان هیچ اهمیتی به بخش تولید و سرمایه گذار ندارند و تمام توجه انها به دریافت بدهی هایی است که از بخش تولید دارند.
معاون اقتصادی استاندار افزود:در حالیکه کاغذ الموت شرکتی است که با توجه به اتفاق اخیر و ظرف سه ماه بدون جذب سرمایه از دولت توانسته روی پای خود ایستاده و تولید را مجددا آغاز نماید.
استاندار قزوین نیز در این خصوص گفت:مدیریت استان توان رسیدگی به امور مربوط به این موضوع را دارد و نیازی به ارایه عملکرد به تهران نیست. ما به دنبال ارایه راهکارهای بهتر و رفع مشکلات در مسیر سرمایه گذاری و تولید هستیم.
وی بیان کرد:به سرعت شرکت گاز ظرف ۲۴ ساعت بدهی این شرکت را مشخص و در کمترین زمان ممکن باید مسیر تولید و فعالیت این شرکت هموار شود.
خبر در حال تکمیل است...
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها