خبرهای داغ:
بازدید رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی از روزنامه ایران انجام شد
درحاشیه نشست هم اندیشی رئیس بسیج مهندسین صنعتی با مهندس روغنی ها مدیر عامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، دکتر شهبازی از تحریریه روزنامه ایران، روزنامه الوفاق، روزنامه ایران دیلی و روزنامه ایران ورزشی بازدید کرد.
کد خبر: ۹۰۸۵۷۲۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، دکتر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشور با تبیین نقش بسیج بیان داشت: بسیج یعنی بهترین و با نشاط‌ترین و با ایمان‌ترین نیرو‌های عظیم یک ملت که در انجام کار‌های سخت داوطلبانه به میدان می‌آیند و انجام میدهند.

وی اظهار داشت: بسیج نیرو‌های مردمی را متناسب با نیاز جامعه می‌سازد. طبیعی است که اگر سازمان بسیج بخواهد خود را در این عرصه پیدا کند و نقش و جایگاه خود را تعریف نماید باید یک نگاه عمیق و گسترده به صنعت کشور داشته باشد و اساساً وضعیت صنعت کشور را درک کرده و برای جایگاه آینده آن برنامه ریزی داشته باشد. همچنین پیدا کردن چالش‌ها و مشکلات صنعت از ماموریت‌های بسیج مهندسین است تا بتواند برای بهبود وضعیت راهکار ارائه داده و آن‌ها را حل و فصل نمایند. در این راستا باید به چند واژه اساسی دقت داشته باشیم و آن این است که سازمان بسیج یک عنصر خود سازمانده است. یعنی متناسب با مقتضیات زمان، خود را پیدا کرده و بر اساس آن سازماندهی می‌کند از طرفی نیز بسیج به عنوان امتداد مردمی دستگاه‌ها و نهاد‌های حاکمیتی است و قرار نیست که تصدی‌گری هیچ کدام از نهاد‌های حاکمیتی را برعهده بگیرد.

شهبازی با بیان ظرفیت سرمایه اجتماعی بسیج ادامه داد: در واقع بسیج سرمایه‌های اجتماعی را به کمک نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی می‌آورد بر همین اساس مأموریت اصلی بسیج مهندسین صنعت به دست آوردن سرمایه‌های اجتماعی است به گونه‌ای که مهندسان و متخصصان صنعت را شناسایی کرده و با سازماندهی از ظرفیت‌ها و استعداد‌های داخلی استفاده کند. بسیج مهندسین به دنبال تجهیز سرمایه اجتماعی برای توسعه شکوفایی صنعت به کار می‌گیرد.

علی اصغر شهبازی با توجه به نوع سازماندهی مهندسین در سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور اعلام کرد: این ظرفیت در داخل بسیج مهندسین صنعتی وجود دارد تا ضمن شناسایی چالش‌های واحد‌های صنعتی آن‌ها را حل و فصل کند. بر این اساس تاکنون نزدیک به ۷۵ هزار مهندس بسیجی شناسایی و به کار گرفته شده اند که در قالب ۳۲ کلینیک صنعتی و ۳۰۰ گروه جهادی سازماندهی شده‌اند. همچنین با توجه به نیاز‌هایی که در حوزه نظام صنعت استخراج می‌کنیم، این واحد‌های تخصصی در قالب کلینیک‌های صنعتی، ماموریت‌های خود را مشخص و نقش آفرینی می‌کنند.

دکتر شهبازی با بیان توضحیاتی در مورد طرح جهاد روشنایی اذعان داشت: همچنین یکی دیگر از عرصه‌هایی که در کشور دارای ظرفیت‌های خوبی می‌باشد؛ استفاده و بهره مندی از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی است. امروز دو سوم از پهناوری کشور ما توانمندی بهره مندی از انرژی خورشیدی را دارد و بین ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت انرژی تابش مستقیم خورشید در سال به کشور ما تعلق دارد که می‌تواند انرژی برق فوق العاده‌ای را تولید نماید؛ لذا بسیج مهندسین صنعت با ورود به حوزه‌های مختلف از جمله استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر سعی دارد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مورد غفلت قرار گرفته کشور را شناسایی و آن‌ها را تقویت کند.

شهبازی در خاتمه با اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با دولت بیان داشت: به نظر من امروز فرصت‌های خوبی در کشور وجود دارد و اگر در همین لحظه این ظرفیت‌ها بسیج شود می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را حل و فصل کنند. سازمان بسیج مستضعفین در هر دولتی آمادگی خود را اعلام کرده و دولت‌ها هم می‌دانند که بسیج همواره در کنار آنهاست. همانطور که اشاره کردم بسیج امتداد مردمی دستگاه‌ها و ارگان‌های حاکمیتی در کشور است. این در حالیست که طی مدت حضور سردار غیب پرور رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین بار‌ها شاهد نامه‌نگاری ایشان با رئیس جمهور بودیم و از مسئله آمادگی این سازمان برای خدمت رسانی به دولت سخن گفته شده است. تنها در حوزه بسیج مهندسین صنعت ۶ وزارتخانه از جمله صنعت، سازمان انرژی اتمی، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات وجود دارند که با ماموریت‌ها و فعالیت‌های بسیج مهندسین مرتبط هستند و ما بار‌ها به این بخش‌ها اعلام آمادگی کرده ایم که می‌توانیم برای خدمت رسانی و کمک هر چه بیشتر در کنار آن‌ها باشیم.

مهندس محمد تقی روغنی‌ها با بیان ظرفیت‌های موجود در موسسه مطبوعاتی ایران بیان داشت: موسسه ایران در طی سال‌های فعالیت خود توانسته جایگاه ویژه‌ای بین مردم به دست آورد. جامعه مخاطبان روزنامه ایران گستره فراوانی دارد به طوریکه مسئولان کشور اعم از تصمیم سازان و تصمیم گیران و همچنین نمایندگان مجلس تا نخبگان و پژوهشگران و عموم مردم را شامل می‌شود.

روغنی‌ها در خصوص اطلاع رسانی‌های مربوط به کارآفرینان و تولیدکنندگان اذعان داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در خصوص انتشار اخبار برای معرفی کارآفرینان و تولیدکنندگان نمونه داریم. این امکان وجود دارد که با اعزام تیم‌های خبری از تلاش‌های به ثمر رسیده ایشان محتوای خبری به صورت فیلم و عکس تهیه نماییم. همچنین با وجود امکاناتی که در فضای مجازی در دسترس داریم در مدت کوتاهی این اخبار بازدید فراوانی خواهد داشت تا عموم جامعه از این گونه فعالیت مطلع گردد.

مهندس روغنی‌ها در خصوص طرح جهاد روشنایی بسیج مهندسین صنعت افزود: طرح جهاد روشنایی به تنهایی می‌تواند بسیار برای فعالیت‌های اقتصادی کشور مفید باشد مخصوصاً هنگامی که بسیجیان در انجام این کار نقش داشته باشند که انگیزه‌های ملی و اعتقادی ایشان باعث اصلاح تصورات نادرست از بسیج خواهد شد.
 
 
 



ارسال نظرات
پر بیننده ها