خبرهای داغ:
وارثی عنوان کرد:امسال 10 میلیارد تومان اعتبار جهت حمایت معلولان در حوزه‌های مختلف در سطح استان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۰۸۵۶۶۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا وارثی در دیدار با اعضای کانون معلولین توانا به مناسبت روز جهانی معلولین بیان کرد: استان قزوین دارای 23 هزار معلول بوده که 16 هزار نفر آنها مستمری دریافت کرده، هزار و 500 معلول در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند و هزار نفر نیز از خدمات مراکز روزانه استفاده می کنند.
وی ضمن اشاره به مسکن این جمعیت آماری گفت: در زمینه مسکن معلولان نیز 3 هزار و 700 واحد در سطح استان ساماندهی شده و همچنین در بخش اشتغال بیش از 20 درصد تعهد اشتغال در سال ۹۶ محقق شده که امسال از میان 602 تعهد، تاکنون 480 شغل ایجاد شده و کانون توانا سهم عمده‌ای در این امر داشته است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در بحث قانون حمایت از معلولان نیز علاوه بر بودجه، عدم ابلاغ آیین نامه از جمله مشکلات عمده ای بوده که به اتفاق تشکل‌های فعال استان در حوزه معلولین، کمیته حمایت از حقوق معلولین تشکیل و با حضور خود معلولین، طی جلساتی در کلیه دستگاه ها مشکلات مرتبط بررسی خواهد شد.
وی همچنین در دیدار با داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، عنوان کرد: امسال 10 میلیارد تومان اعتبار جهت حمایت معلولان در حوزه‌های مختلف در سطح استان هزینه شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: 50 مرکز جهت نگهداری روزانه، شبانه و ارائه خدمات در سطح استان تجهیز شده که هزار و 500 نفر به صورت شبانه روزی از مجموعه سازمان خدمات دریافت می کنند و در قبال آن به صورت خرید خدمت، یارانه دریافت می نمایند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: هزار نفر نیز از خدمات روزانه در قالب مراکز روزانه، طرح CBR، ویزیت در منزل، گروه های همیار و مجموعه فعالیت‌های سازمان بهره‌ مند می شوند.
وارثی تصریح کرد: نیاز‌های اساسی حوزه توانبخشی در دو بخش آگاه سازی جامعه نسبت به باور و اندیشه توانمند بودن معلولان و پیش‌بینی خدمات روزمره همچون دیگر شهروندان مانند غنی سازی اوقات فراغت، ورزش، حوزه‌های هنری و آموزشی توسط مسوولان اجرائی استان دسته بندی می‌شود که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها