سید ساجد یعقوبی
به همت بسیج دانشجویی استان اردبیل برگزار شد
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی وبه همت بسیج دانشجویی استان اردبیل در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۶۰۸
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی به همت بسیج دانشجویی استان اردبیل در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

در این جلسه صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه و اهمیت بالای نسل جوان اظهار کرد: با دادن عرصه‌های بیشتر و آزادی عمل مضاعف به جوانان و استفاده حداکثری از توانایی این قشر در تمامی عرصه‌های علمی و مدیریتی می‌توان شاهد بهبود اوضاع کشور در تمام زمینه‌ها بود.

وی با بیان اینکه همواره اعتماد به نسل جوان و جوان‌گرایی سبب پیشرفت در کشور شده است، افزود: با اعمال قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌توان شاهد بروز توانایی‌ها و استعدادهای جوانان کشور در مرتبه‌های عالی مدیریتی بود.

محمد فیضی نیز در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر لزوم یکسان‌سازی حقوق و دستمزد و چرایی کم توجهی به آموزش و پرورش -که توجه به آن می‌تواند گام بلندی در اعتلای کشور داشته باشد- گفت: با تخصیص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بهسازی مدارس سعی بر بهبود فضاهای آموزشی کشور شده است.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی برای کلیه کارکنان دولت که دریافتی آنان کمتر از دو میلیون تومان است، در نظر گرفته شده، تصریح کرد: اقدامات انجام شده با توجه به منابع و بودجه محدود می‌تواند سبب بهبود وضعیت معیشتی معلمان ‌شود.

 

تفکیک قوا باید در عمل انجام شود / راه آهن اردبیل اولویت اصلی دولت نبود

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالبه دانشجویان مبنی بر شرایط نامناسب راه‌های مواصلاتی، وضعیت راه آهن اردبیل و عدم وجود دانشگاه صنعتی در استان گفت: راه آهن اردبیل از نبود و کمبود بودجه و اعتبار رنج می‌برد که علت آن در اولویت نبودن آن بود.

وی افزود: با پیگیری نمایندگان استان در مجلس 145 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، همچنین مبلغ 750 میلیارد تومان اعتبار از طریق فاینانس به مدت سه سال برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل در نظر گرفته شده است.

بدری با اشاره به اینکه راه‌های مواصلاتی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند افزود: زیر‌ساخت‌های استان باید در طی زمان به‌سازی شود و این امر پیگیری مسئولان استانی را می‌طلبد.

 

ایجاد صنایع تبدیلی نیازمند همکاری بخش خصوصی

رضا کریمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش دانشجویان مبنی بر عدم وجود صنایع تبدیلی مناسب با شرایط و محصولات کشاورزی و باغی استان، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی نیازمند همکاری بخش خصوصی و ایجاد صنایع تبدیلی مناسب با محصولات کشاورزی و باغی استان اردبیل است.

وی تشریح کرد:در سال‌های گذشته دولت می‌توانست با بودجه دولتی و تخصیص اعتبار نسبت به ایجاد صنایع مورد نیاز استان‌ها اقدام کند ولی اکنون برای ایجاد صنایع در استان نیاز به همکاری و همیاری مسئولان ذی‌ربط و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

 

اختصاص ردیف ملی در بودجه کشور برای راه‌های مواصلاتی استان

محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای به‌سازی و بهبود وضعیت راه‌های مواصلاتی و تسریع روند تکمیل و افتتاح راه آهن اردبیل، ردیف ملی در بودجه کشور اختصاص یافته است که این امر سبب تأمین مالی مناسب پروژه‌های استان اردبیل است.

 

سوء مدیریت، اصلی‌ترین عامل آشفتگی بازار کشور

وضعیت ناهنجار قاچاق کالا از گمرکات کشور سؤال دیگر دانشجویان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اردبیل بود که صدیف بدری در پاسخ به این پرسش گفت: هم‌اکنون قاچاق کالا و ارز از گمرکات و مبادی اصلی و غیر‌اصلی کشور و استان در حال انجام است اما باید تمهیداتی برای تقلیل و جلوگیری از این امر که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، اندیشیده شود.

وی سوءمدیریت را عامل اصلی آشفتگی‌های بازار کالا و ارز دانست و ادامه داد: مراجع ذی‌ربط باید برای ساماندهی نقدینگی موجود در جامعه برنامه‌ریزی داشته باشند.

بدری افزود: هدایت نقدینگی موجود به سمت تولید و رونق اقتصادی سبب رشد اقتصادی و اشتغال و رفاه اجتماعی در کشور می‌شود.

رضا کریمی نیز در پاسخ به این پرسش گفت: نظارت مسئله‌ای مهم است که انجام صحیح آن سبب کاهش قاچاق کالا و ارز می شود.

وی با اشاره به وظایف مجلس شورای اسلامی در حیطه اختیارات خود گفت: از جمله وظایف نمایندگان مردم در مجلس؛ تذکر، سؤال و استیضاح است که می‌تواند ابزار مناسب و تأثیرگذاری برای اجرای هر چه بهتر قانون توسط مسئولان باشد.

 

15 تا 25 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور

محمد فیضی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به عدم وجود آمار رسمی و دقیق از میزان قاچاق کالا و ارز در کشور آمارها نشان دهنده این است که حدود 15 تا 25 میلیارد دلار قاچاق کالا در کشور انجام می‌شود.

وی قوه قضائیه را یک بازوی قدرتمند برای مبارزه با قاچاق دانست و گفت: قوه قضائیه می‌تواند با همکاری مجلس شورای اسلامی گامی مهم و تأثیرگذار در کاهش قاچاق کالا و ارز بردارد.

نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری کشت و صنعت مغان و خرید تضمینی گندم از کشاورزان سؤال دیگر دانشجویان از نمایندگان بود.

کریمی، عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در این باره تصریح کرد: فرایند آگهی و نحوه واگذاری کشت و صنعت مورد اعتراض مجمع نمایندگان استان بوده است و تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی در حال انجام است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور خواهد داشت تا در خصوص خرید تضمینی گندم توضیحات لازم را ارائه دهد.

بدری نیز در پاسخ به این مسئله بیان کرد: نمایندگان استان در تلاشند که واگذاری کنونی کشت و صنعت مغان ابطال شود تا با توجه به مطالبات مردم، مجددا با تغییر روند واگذاری انجام شود.

وی همچنین دلیل گرفتاری امروز کشاورزان را عملکرد بسیار ضعیف وزارت کشاورزی دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در این خصوص پاسخگوی مردم باشد.

بدری:آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند

صدیف بدری در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص FATF نیز اظهار کرد: فعالیت‌های سیاسی برای دانشجویان باید با فضای سیاسی باز همراه باشد ولی دانشگاه نباید پاتوق جریانات سیاسی شود.

وی بیان داشت: آمریکا و کشورهای اروپایی در برجام نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد و از این رو به اعتقاد من در مساله FATF نیز نمی‌توان به کشورهای اروپایی اعتماد کرد.

ارسال نظرات