خبرهای داغ:
عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس با بیان اینکه شهدا بهترین درس ولایتمداری را به ما می دهند گفت: عدم اطاعت از امام ضعف تاریخ بشریت و عامل همه بدبختی های ما است.
کد خبر: ۹۰۸۵۵۵۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کاشان، سید جواد ساداتی نژاد،  در آئین آغاز فعالیت گنجینه شهدا، ارزش های انقلاب و دفاع مقدس شهر نوش آباد در مصلی این شهر گفت: شهدا بهترین درس ولایت مداری و تبعیت از ولایت را به ما می دهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز هر بلایی بر سر ما می آید از ضعف در تبعیت از ولایت است افزود: ضعف و درد تاریخ بشریت عدم اطاعت از امام و ولایت است.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این کلام و نسخه شفابخش مقام معظم رهبری که فرمودند هر چه هستید و هر کجا هستید همان موقعیت و کار خود را به بهترین نحو انجام دهید و فکر کنید شما مهم ترین آدم و کار شما مهم ترین وظیفه دنیا است گفت: ما باید موقعیت خود را مثل تنگه احد سوق الجیشی ببینینم و شانه از زیر بار مسئولیت وتعهد خود خالی نکنیم و  در هر رده، رسته، قشر، گروه، وظیفه و شغل شخصی، خصوصی و  دولتی که هستیم کارمان  به نحو احسن انجام دهید تا از تنگناها و مشکلات رهایی یابیم.

ساداتی نژاد،شهدا را مصداق کامل تبعیت از ولایت دانست و گفت: شهدا برای ما یک دستاورد و گنجینه بزرگی را گذاشتند که هر چه جلوتر برویم قدر و عظمت و شکوه آنها روشن تر خواهدشد.

وی اظهارداشت: هر چه میزان اطاعت ما پایین بیایید  مشکلات ما نیز زیادتر می شود و نخواهیم توانست از مشکلات به سلامت عبورکنیم.

به گفته وی، امروز ما در جامعه و مسئولیت نیاز به تفکر جهادی، دیدگاه انقلابی، شهادت و بسیجی داریم  چون کار شهدا بن بست ندارد  بلکه کار آنها بن بست شکنی بود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: ما با هیچ معیاری مادی جز تفکر بسیجی و جهادی امکان موفقیت را در زمان جنگ نداشتیم فقط با این دیدگاه بود که در برابر همه دنیا حتی بدون سلاح پیروز و عزتمند شدیم.

ساداتی نژاد، با تاکید بر اینکه امروز اختلاف مدیریت ها از اختلاف تفکرها است گفت: باید به فرهنگ جهادی و شهادت برسیم تا تفکر بسیجی را حاکم کنیم و به فرهنگ «مامی توانیم»  برگردیم.

وی تصریح کرد: هر زمان که تفکر بسیجی و نگاه جهادی ما کوچک شد مشکلات برایمان بزرگ شد و دشمنان در مقابل ما صف آرایی کردند و به عبارتی دیگر وقتی تفکرمان را از نگاه  جهادی و بسیجی پایین آوردیم شمار مشکلات بالا رفت.

به گفته وی، اگر شهدا را سرلوحه کار خود کنیم و فکر آنها  را به میدان بیاوریم از این بحران ها عبور خواهیم کرد و از مشکلات اقتصادی حادث شده که از تفکر غلط مدیریت اقتصادی حاکم شده است، نجات خواهیم یافت.

وی در پایان با تقدیر از عوامل اجرای این طرح فرهنگی گفت: کار ارزشمند جوانان این شهر در هیاهوی اقتصادی و معیشتی که همه درگیر مادیات هستند بسیار قابل تقدیر و گامی درراستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و مقاومت است.

همچنین احمد اشرفی، طراح گنجینه شهدا ، ارزش های انقلاب و دفاع مقدس شهر نوش آباد، با اشاره به اینکه ساختمان این گنجینه به وسعت 400 مترمربع در سه طبقه مجاور قبور شهدا طراحی و اجرا می‌شود گفت: یک بخش برای نمایش آثار و مستندات زندگی شهدا، فضای کتابخانه محدود به کتب و مقالات مرتبط با فرهنگ جهاد و شهادت، سایت پژوهشی و بخشی برای مکتوب و مستندکردن آثار شهدا در قالب کارهای هنری از جمله تابلو، فیلم و کتاب احداث خواهدشد.

وی، عضویت  بیش از 100 نفر از جوانان و اعضای خانواده شهدا در مقدمات راه اندازی این گنجینه و امور اجرایی آن را یادآورشد و گفت: حفظ این میراث معنوی و ارزشی فرهنگ جهاد و شهادت به صورت مکتوب، مستند و حتی در قالب آثار هنری به ویژه فیلم کوتاه رسالت ما در برابر شهدا است.

اشرفی تاکید کرد: باید فرهنگ  ایثار و شهادت را به عنوان میراث ناملموس دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان منتقل کنیم.

شایان ذکر است؛ مراسم آغاز فعالیت گنجینه شهدا ، ارزش های انقلاب و دفاع مقدس شهر نوش آباد همراه با آئین اهدای جوایز و معرفی نفرات برتر جشنواره نشریه دیواری «در مسیر سعادت» زندگی به سبک شهدا به همت پایگاه بقیة‌الله الاعظم (عج) مسجد قائمیه شهر نوش‌آباد برگزارشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها