نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: دشمن با راه‌اندازی فتنه‌ها درصدد نابودی نظام اسلامی است
کد خبر: ۹۰۸۵۵۳۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در رشت اظهار داشت: دشمن با یک زمینه‌سازی از پیش تعیین شده و از 30 سال قبل مقدمات اجرای نقشه خود را در فتنه 88 فراهم کرده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دشمن با راه‌اندازی فتنه‌ها درصدد نابودی نظام اسلامی است بیان داشت: مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت تبیین ابعاد فتنه 88 تأکید داشته‌اند زیرا آسیب‌ها و زیان‌هایی که در جریان این حادثه به ارکان نظام وارد شد حتی از جنگ تحمیلی نیز بیشتر بوده است.

فلاحتی از عدم رضایت مقام معظم رهبری از روند واکاوی آثار فتنه 88 سخن گفت و تصریح کرد: در طول تاریخ معاصر کشورمان حوادث و اتفاقات بزرگ و کوچک فراوانی توسط استکبار جهانی و دشمنان ملت ایران پیاده شد اما ابعاد فتنه 88 بسیار فراتر از همه آن‌ها بود.

وی نهم دی را یادآور روز بصیرت و هوشیاری ملت ولایتمدار ایران اسلامی دانست و ابراز داشت: نهم دی ماه از ایام تأثیرگذار و مهم تاریخ جمهوری اسلامی ایران است زیرا در این روز سرنوشت‌ساز ملت ایران به تأسی از ولایت‌فقیه تمام نقشه‌های دشمنان را با هوشیاری خود باطل کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت نقش‌آفرینی مؤثر رسانه‌ها در تبیین ابعاد فتنه 88 را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: علاوه بر نقش‌آفرینی مثبت هنرمندان و رسانه‌ها دستگاه‌های اجرایی گیلان نیز باید در برگزاری مراسم یوم‌الله نهم دی مشارکت فعالی داشته باشند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه بصیرت‌افزایی در جامعه باید همواره دنبال شود عنوان کرد: با توجه به آمادگی دشمن و طرح‌ریزی اتاق فکر آنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی لازم است برنامه‌های حول محور بصیرت‌افزایی نه فقط در یک مقطع خاص بلکه در همه دوره‌ها برگزار شود.

وی مقدمه‌سازی برای مراسم یوم الله نهم دی در مراسمات روز دانشجو را مورد تأکید قرار داد و افزود: از زمان آن فتنه بزرگ تاکنون کتاب‌ها،‌ مقالات و آثار مکتوب آن‌چنانی برای تبیین افکار عمومی به چاپ نرسیده است بنابراین لازم است دست‌اندرکاران حوزه ادبیات و فرهنگ به مقوله توجه کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی به اعتراف بسیاری از متفکران جهانی بزرگ‌ترین حادثه دنیای معاصر بوده است تصریح کرد: برخی‌ها با آن‌که با انقلاب مسیر رشد خود را طی کرده‌اند هنوز به آن ایمان کافی و لازم را ندارند و همین عامل باعث ریزش‌های بسیار زیادی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عدم آگاهی برخی افراد از مفهوم ولایت‌فقیه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مذهب شیعه و اصل ولایت‌فقیه تاکنون اسلام را از خطرات و آسیب‌ها حفظ کرده است به همین علت انتقال فرهنگ ناب شیعه به نسل‌های جوان باید با ضرافت تمام انجام شود.

فلاحتی شبکه‌های اجتماعی را بستری برای بروز انواع آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: در اکثر این شبکه‌ها مفاهیم و مضامین اخلاقی و علمی درستی به مخاطبان ارائه نمی‌شود بلکه زمینه‌ساز بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ در بین جوانان و خانواده‌ها شده است.

وی با تأکید بر اینکه در جلسات بررسی ابعاد فتنه 88 کسی به دنبال انتقام‌گیری از افرادی خاص نیست بیان داشت: افرادی در قضایای سال 88 با اقدامات و موضع‌گیری‌های خود آسیب‌های فراوانی را به نظام و ملت ایران وارد کردند که از دیگاه ما این افراد معاند هستند و انتقام‌گیری از آنان نیز جایز است.

امام جمعه رشت برخورد قاطع با افرادی که در پی تخریب نظام اسلامی هستند را متذکر شد و ابراز داشت: پایه و اساس این نظام بر اصل ولایت‌فقیه مستحکم شده است بنابراین لزوم مشارکت همه نهادها به ویژه رسانه‌ها جهت پوشش اخبار جلسه واکاوی فتنه 88 بسیار ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه افراد دخیل در فتنه 88 باید مجازات شوند اظهار داشت: در این میان برخی افراد هنوز نحوه فعالیت و نقش آنان در جریان فتنه سال 88 به خوبی مشخص نشده است که باید در این مورد خاص آبروی این دسته از افراد‌ تا زمان روشن شدن موضوع حفظ شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات