دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: هنر هنرمندان مقاومت ترسیم‌گر حق و عدل است. این هنرمندان امروز باید طرحی نو دراندازند و فریاد مظلومیت کودکان یمنی‌ها را به دنیا ارسال کنند.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۹۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیری امیر نصیربیگی دقایقی پیش، دهم آذر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

 

در این مراسم امیر نصیربیگی دبیر جشنواره، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر، کوروش زارعی مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری، نصرالله قادری قائم‌مقام جشنواره، امیرحسین شفیعی رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران و محمود عزیزی و حمیدرضا نعیمی از داوران جشنواره، محمد حبیبی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حضور دارند.

در ابتدای مراسم نصیربیگی دبیر جشنواره طی سخنانی خطاب به حاضران در سالن گفت: ۳۳ گروه نمایشی از استان‌های مختلف در این دوره شرکت کردند و این افتخار ما بود، لذا به خودمان می‌بالیم که در خدمت شما بودیم. 

وی در ادامه افزود: هنرمندان امروز سرایندگان پرفروغ آزادی هستند، مقاومت بی‌نظیرترین تابلوی بشری است و هنرمندان ایفاگران نقش‌های تعیین‌کننده عرصه حق و حقیقت هستند. هنر آنها باید ترسیم‌گر حق و عدل باشد و ما یقین داریم مجموعه هنرمندان مقاومت به هنر در ستیز با جهانخواران شرق و غرب خواهد پرداخت. 

نصیربیگی با بیان اینکه الحمدلله بعد ۴۰ سال عبور از شرایط سخت، امروز حوزه عمل و اجرای مقاومت فرامرزی است، یادآور شد: ما امروز در منطقه و سطح بین‌الملل تاثیرگذار هستیم و الان موعد هنرنمایی است. امروز باید طرحی نو هنرمندان دراندازند و فریاد کودکان یمنی‌ها را همین هنرمندان به کل دنیا ارسال کنند.

وی توضیح داد: ما در این جشنواره تلخی‌‌هایی داشتیم و با .ج.د اعلام آمادگی هنرمندان کشورهای مختلف برای حضور در جشنواره اما متاسفانه به دلیل مسایل مالی نتوانستیم بخش بین‌الملل را برگزار کنیم البته جشنواره شیرینی‌هایی همچون حضور خانواده شهدا و رزمندگان را هم داشت.

*تجلیل از سردار پورجمشیدیان

ادامه مراسم از سردار علی اکبر پورجمشیدیان، از حامیان جشنواره مقاومت با حضور دبیر جشنواره، معاون صدا، معاون فرهنگی و هنری بسیج و و محمود عزیزی از داوران جشنواره، تجلیل به عمل آمد.

سردار پورجمشیدیان طی سخنانی گفت: به همه کسانی پشت جبهه مقاومت چون شما هنرمندان تلاش میکنند خیر مقدم و خدا قوت میگویم. خداوند یک هنرمند است و به نظرم کارگردان هستی هم هست، شما هنرمندان هم کار خدایی انجام می‌دهید. 

وی خطاب به هنرمندان اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند جهاد و شهادت هنر مردان خداست لذا قدر آن را بدانید. سعی کنیم نگاهمان به هنر یک عبادت باشد و در این صورت جایگاه هنرمند و اثرش درست می شود. نکته دیگر اهمیت زبان هنر است که باید طوری باشد تا بتواند نفوذ و اثرش به رونق اسلام و ارزش‌ها بیانجامد. ما باید نسبت به حفظ همه ارزش‌هایمان تلاش کنیم و شرط هنر مقاومت شجاعت و گستاخی نسبت به دشمنان اسلام و جبهه مقاومت و مظلومان عالم است. 

پورجمشیدیان اظهار داشت: هنری پاک و زیبا است که کوبنده سرمایه داری مدرن باشد و جبهه مقاومت باید این پیام و پیام امام و رهبری را درباره آموزش هنر سرلوحه خود قرار دهند. باید تلاش کنیم آگاهی‌هایمان را در محتوا و شکل و به روز شدن زیاد کنیم و این آموزه ها را در جبهه مقاومت و اسلام به‌کار‌گیری کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت محتوا گفت: حتما قوانین و مقرراتی را هنرمندان داشته باشند و هنرمند ما زندگی شخصی‌اش هم باید الگو باشد. در نهایت ما در جبهه هنر نیاز به فرمانده داریم، همه مسئولان نظام پای کار باشند و امروز حساس‌ترین عرصه کار ما همینجاست. اگر می‌خواهیم ارزش‌های هنری و انقلابی ما منتشر شود نگاه ما باید جهانی باشد.

پورجمشیدیان در پایان گفت: امیدوارم هیچ وقت نبینیم هنرمندی در عرصه هنر در مظلومیت و کم توجهی از دنیا رود یا با مشکلات دست و پنجه نرم کند. 

*تجلیل از خانواده سردار شهید زنگنه

همچنین از خانواده شهید امید فرجی زنگنه (برادر، فرزند و مادر شهید) با حضور قادر آشنا، سید مجتبی حسینی و سردار پورجمشیدیان تجلیل شد.

همچنین از ۵ اثر و نمایشنامه دفاع مقدسی با حضور کوروش زارعی، نصرالله قادری و سردار نقدی رونمایی به عمل آمد.

ارسال نظرات