دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: در فضای حقیقی روابط بر مبنای قدرت سخت بوده در این فضا رابطه بر مبنای قدرت نرم است و تغییرات رفتار در این حیطه انجام می شود.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۹۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین گردهمایی ملی فعالان فضای مجازی بسیج با حضور هزار نفر از فعالان بسیجی در فضای مجازی در محل لانه جاسوسی آمریکا به کار خود پایان داد.

معین: لشکر سایبری بسیج اعلام موجودیت کرد

بنا بر این گزارش، در این مراسم مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در سخنانی گفت: امسال از ۸ آذرماه اجتماع لشکر سایبری بسیج در ۴ بعد رویداد، تجمع نمایشگاه و مراسم تشکیل شده و میزبان فعالان فضای مجازی بودیم که یکایک آنها شبکه سایبری بسیج مردمی را تشکیل می دهند.

وی افزود: این گردهمایی عملا اعلام موجودیت رسمی لشکر سایبری است که با افزودن یک مدل مبنایی در سه محور اصلی و ۱۳ لایه هم در بعد ساختار و هم در بعد تشکیل شبکه سایبری مردمی انقلاب امیدواریم به جایی برسیم که آینده این فضا در اختیار نیروهای انقلابی قرار بگیرد.

**فیروزآبادی: روابط در فضای مجازی مبتنی بر قدرت نرم است

به گزارش فارس، در بخش دیگر این مراسم ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه این همایش گفت: این فضا برآورده از فناوری‌های اطلاعاتی است که از همه فناوری های نو ظهور عصر حاضر تشکیل شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه این فضا برآمده از فناوری است، گفت: این فضا همیشه برخط بوده و از جمله خصلت های آن یکپارچگی آن است به طوری که نمی توان آن را تجزیه کرد.

وی افزود: این فضا برخلاف فضای واقعی که محلی است، این فضا جهانی و شبکه ای است که علاوه بر ارتباط دادن انسانها اشیا را به هم و فراتر انسان را به اشیا مرتبط کرده و با استفاده از فناوری می توانیم حتی به اشیا موجودیت داده و اشیا بازیگر انسان هستند.

فیروز آبادی تصریح کرد: این فضا به شدت خدماتی است و در این فضا خدمت‌هایی متنوع و متکثر ارائه می شوند و علاوه بر اشیا هویت متکثر دارند اما قبلا انسان ها در گذشته یک هویت داشتند اما در فضای مجازی میتوان ده ها هویت خلق کرد.

وی ادامه داد: در فضای حقیقی روابط بر مبنای قدرت سخت بوده در این فضا رابطه بر مبنای قدرت نرم است و تغییرات رفتار در این حیطه انجام می شود و از طریق اقناع قدرت نرم بروز پیدا می کند، آنچه که مشخصه این فضاست این بوده که روابط قدرت در این فضا نامتقارن است و با هزینه کم میتوان اعلام‌ وجود گرد و هزینه دفاع از هزینه هجوم در این فضا بیشتر است و یکی از نگرانی هایی که دشمن نسبت یه ما دارد استفاده نامتقارن از این قدرت ها در این فضا است.

دبیر شواری عالی فضای مجازی تاکیید کرد: آمریکایی ها در یک سندی که منتشر کرده‌اند هر گونه حمله سایبری به زیرساخت های خودشان را معادل حمله نظامی قرار داده‌اند که این حاکی از نگرانی آنها نسبت به این قدرت نامتقارن در این فضاست.

فیروز آبادی با بیان اینکه آمریکایی ها قدرت سخت را به قدرت نرم مجازی تبدیل کرده اند، گفت: این فضا یک فضای اجتماعی تکنولوژی و اقتصادی است به طوری که نمیتوان فضای حقیقی را بدون بهره گیری از فضای تکنولوژی و اجتماعی توسعه داد فضای مجازی را هم نمیتوان بدون بهره گیری از این دو مدل توسعه داد.

وی ادامه داد: مدل اقتصادی حاکم بر این فضا بر مبنای پلت فرم ها هستند که ۵ قدرت بزرگ دنیا در سالهای گذشته ۵ شرکت در حوزه پلت فرم هستند، مانند آمازون، مایکروسافت،گوگل، اپل و آخرین لایه در این فضا مردم است و پلت فرم هایی را در دنیا شکل داده اند که داده های فضای مجازی را جمع آوری می کند و این جمع آوری بر مبنای فرم پلاتفرم است که بر روی آن دیگران اپلیکیشن درست کرده و سرویس پوشش می دهند. که پول مجازی یا قراردادهای هوشمند بر این سکو تعریف می شود.

دبیر شواری عای فضای مجازی با بیان اینکه تلگرام فقط در کشور ما حرف اول در حوزه پلت فرم را میزند عنوان کرد: تلگرام در دنیا در حوزه پلت فرم در دنیا در رتبه 15 قرار دارد.

 
فیروز آبادی تصریح کرد: اولین سفر ترامپ به عربستان بود که در آن مرکز اعتدال را با حضور ۸۰۰ شید افتتاح کردند و مدعی شدند پلت فرم هایی مانند توییتر ، فیس بوک و ... در کنار از ده ثانیه هر مطلبی که به زبان عربی بوده و افراط را در جهان تولید می کند شناسایی کند.
 
وی افزود: مشابه این روند به سلطنت طلبان و ... هم داده شده و نوع فضا سازی هایی که در یکسال گذشته هم در دی ماه هم در مرداد ماه شاهد بودیم نشان می دهد یک انسجام در این فضا در حال جریان سازی در توییتر و اجتماعی کردن آن در تلگرام هستند و اخیرا هم بخشی از آن را به اینستاگرام کشاندند، تا این فضا را هم سیاسی کنند.
 
دبیر شواری عالی فضای مجازی گفت: بحران آب، بحران دراویش، جنگ ارزی بحث حجاب مقایسه با نظام شاه چهارشنبه سفید بحران بازار قومیت ها و ... و به طور کلی بیش از ۱۰۰ بحران ملی در این فضا راه اندازی شده که باندهای زیادی هم دارند. توییتر در انتخابات  کنیا، آمریکا و ... نقش داشته و ربات های متعددی در جریان انتخابات آمریکا در اختیار جناح ها قرار داده شده بود.
 
فیروز آبادی تاکید کرد: پیشنهاد من در پایان این است که در فضای جنگ نرم و سخت پیوستگی وجود دارد و برآوردی که از میزان حضور دشمن در این فضا وجود دارد نشان می دهد تعداد دشمن اندک است و شاهد هستیم ترند ها مربوط به بسیج است مثل خاکریز برخط و یا اربعین که بسیج به خوبی ترند کرد.توقع ما این است که حوزه ماموریت های بسیج به شکل پلت فرم باشد و باید مثلا از ظرفیت هر قشر به روش شبکه ای بر روی پلت فرم های ملی استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر آگاهی بخشی است نباید میدان را خالی کنیم اگرچه برخی از فضا ها فیلتر هستند اما وقتی لازم باشد عده‌ای در این فضا هستند از این پلت فرم ها استفاده می شود.همانطور که در دوران مدرنیته کار از خانه به کارخانه رفت در دوران پست مدرن کارها از کارگاه ها به سمت خانه ها می رود و دیگر بیمه ها و ... از بین می روند، طبیعی است وقتی سرویس دهی پلت فرم های خارجی بهتر است مردم به سراغ آنها می روند و در این صورت مردم کارگر کسانی می شوند که نمی دانیم نیستند و میزان و پس باید اقدام اساسی در این راستا انجام بگیرد.
 
دبیر شواری عالی فضای مجازی افزود: بسیج جایی است که در دوران قدرت نرم باید فکر خلاق، را در این فضا بسیج کرده و در سپهر رسانه ای هم‌بحث تولید محتوا هم رصد و هم ایجاد یک پلت فرم را داشته باشیم.
 
**رحیم پور ازغدی: بسیجیان در فضای مجازی پارتیزانی عمل کنند 

حسن رحیم پور ازغدی در ادامه این مراسم اظهار داشت: جریانات زیادی در فضای مجازی در حال فعالیت است. اما یک جریانی است که واقعیت را نمی بیند که در جریان این فضا واقعیت مانند پتک بر سر آنها میخورد، برخی هم تسلیم واقعیت ها شده اند  یعنی واقع گرا هستند اما باید واقع بین باشیم اینکه باید در برابر واقعیت انعطاف داشته باشیم اما انفعال نداشته باشیم.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دجال در دنیا در همه زمان ها وجود داشته و با همه بشریت حرف میزند،  میلیاردها نفر را مسموم و دروغ را به شکل راست و باطل را به شکل درست می فروشد و ذهن همه را سرویس می کند در حالی که ادعا می کند به همه سرویس می دهد، تلاش شما در فضای مجازی می تواند جای صد جنگ نظامی را بگیرد و وقتی یک جنگ ترم پیروز شود دیگه نیازی به گرفتن شهرها نیست چرا که ذهن ها را اشغال می کنند.

وی افزود: اینکه عروسک باربی در پنتاگون طراحی شده است که باربی مخفف باربارا اسم دختر وزارت جنگ آمریکا است همان وزارت جنگ در کنار تولید موشک عروسک نیز تولید کرده است.

رحیم پور تصریح کرد: در عرصه مجازی جبهه وسیعی گشوده شده و امثال شما باید در این جبهه وارد یک نبرد پارتیزانی بشود پارتیزان عده اندازه دشمن ندارد آماده جنگ آقایی ساماندهی نیروهای دشمن را به هم میریزد که این واژه هم ایرانی است و بر اساس منگ پارتها این روش جنگ در دنیا مشهور شده است.

استاد دانشگاه تاکید کرد: امروز شما در عرصه فضای مجازی پارتیزانی عمل کرده و خطوط عظیم نیروهای دشمن را بشکنید و بر آنها غلبه کنید و البته این کار شدنی است که در سالهای اخیر این جبهه نشان داد که توانسته است استراتژی پیدا کرده و این طرف هم صدای محکمی تولید کرده است.

وی ادامه داد: می شود در سطح جهان کاری کرد که الگوهای انقلاب اسلامی در جهان منتشر شود و گوش های زیادی وجود دارد در شرق و غرب که تشنه شنیدن است که باید این صدا به صورت کیفی و کمی به آنها برسد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هیچ کس نمیداند روزنامه ها و نشریات بزرگ دنیا مانند واشنگتن پست و نیویورک تایمز همه تحت کنترل و مالکیت صهیونیست‌ها هستند، اظهار داشت:  تنها عده ای از خواص می دانند این نشریات تحت سلطه صهیونیست ها هستند و در حقیقت تکثر یا پلورالیزم وجود ندارد و همه با هم هم فکر و هم باند هستند و چنین دیکتاتوری رسانه ای در جهان حاکم است.

رحیم پور خاطرنشان کرد: شعارهای زیبایی درباره حریم خصوصی در فضای مجازی گفته گی شود فقط شعار است در هالیوود اجازه ندارند حتی یک فیلم و یا سریال علیه اسرائیل و صهیونیست ها بیرون بیاید،سینمای آمریکا تنها در دست ده نفر است که یهودی و صهیونیست هستند.
 
وی با اشاره به اینکه حریم خصوصی در فضای مجازی معنا ندارد، گفت:  امروز چه خارج و چه داخل می توانند با هک کردن گوشی های هوشمند به اطلاعات آنها دست پیدا کنند، دوربین‌های پرنده، اینترنت اشیا و ... نمونه های دیگری از کنار گذاشته شدن حریم خصوصی هستند و همین الان که در کشورهای غربی از حریم خصوصی صحبت می کنند در خیابان هایشان چندین میلیون دوربین است به طوری که اگر صبح از خانه خود بیرون می آیید تا شب از جلوی صدها دوربین رد می شوید.
وی در پایان گفت: دیگر نامه‌های محرمانه ارتباطات خصوصی و ... معنا ندارد حتی در یک مهمانی می‌شود تمام مکالمات ضبط شود و لازم نیست این کار توسط دشمن صورت بگیرد حتی یک دوست می‌تواند این کار را انجام بدهد.
ارسال نظرات