جذب سرمایه گذاران راهکار برون رفت از بلاتکلیفی طرح های شهری

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 گفت: در مقطع زمانی با توجه به تمکن بالای اقتصادی که در شهر وجود داشت رویکرد تغییر توسعه شهری و اجرای پروژه ها بر اساس تملک و اجرا بود ولی این رویکرد در شرایط اقتضایی فعلی پاسخگوی نیازهای توسعه شهری نیست.
کد خبر: ۹۰۸۵۴۶۷
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 افشار با اشاره به اینکه تداوم این رویکرد موجب طولانی شدن طرح ها و بلا تکلیفی عرصه های حائز اهمیت در شهر می شود، افزود: سه طرح موضعی پیرامون حرم، منطقه گردشگری و پهنه صنعتی شمال از جمله این طرح های شهری است که بازنگری آنها در دستور کار مدیریت شهری منطقه 20 قرار دارد.

وی شناسایی و فعال کردن محرک های اقتصادی در شهر را به عنوان بخشی از فعالیت های مهم شهرداری منطقه 20 برشمرد و گفت: جدای از اقتصاد کلانی که در جامعه متاثر از فضای حاکمیتی قرار دارد، بخشی از اقتصاد و فعالیت های خدماتی متاثر از نوع نگاه ماست.

افشار استفاده از فرصت ها و فضاهای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران را به عنوان راه حل پویایی مسائل اقتصادی در شهرری برشمرد.

  شهرری مقصد سفر می شود

 وی در ادامه بیان انتظارات خود از حوزه شهرسازی گفت: یکی دیگر از موارد مورد انتظار، بحث حریم است، یکی از تناقضاتی که در حریم شهر تهران وجود دارد نبود نگاه کلان در وزارت راه و شهرسازی و به نوعی کمیسیون ماده 5 است که در سنوات گذشته این مورد بوده است ولی به واسطه قانونی که شاید در جای دیگر مملکت می تواند تاثیر گذار باشد و کاربرد خودش را داشته باشد ولی استفاده از این قانون در استان تهران امروز مشکلاتی را به وجود آورده است.

افشار ادامه داد: شهرستان های استان تهران تهدیدی برای حریم شهر تهران شده اند ولی ما در جایگاه خود تکلیفی داریم و در حفظ حریم می کوشیم.

وی در ادامه حریم شهرری را به عنوان یکی از پتانسیل های مهم دانست که می تواند در تبدیل شدن این شهر به نقطه گردشگری نقش آفرینی کند.

شهردار منطقه 20 در پایان اظهار امیدواری کرد تا با همکاری و همیاری پرسنل حوزه شهرسازی انتظارات مطرح شده به بار بنشیند و در قالب سند راهبردی خاص در حوزه شهرسازی منطقه 20 مطرح شود.

فرهاد افشار در این مراسم از خدمات ارزنده بابک خرم معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 20 قدردانی و نقی عربی را به عنوان سرپرست این معاونت معرفی کرد.

عربی خدمت در مناطق 4، 12 و اداره کل تدوین قوانین و امور شوراها در شهرداری تهران را کارنامه خدمتی خود دارد. 

مراسم تکریم و معارفه معاونان شهرسازی و معماری شهردرای منطقه 20 با حضور مدیران ارشد و پرسنل معاونت شهرسازی در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزار شد.

شهردار منطقه 20 در مراسم تکریم و معارفه معاونان شهرسازی ومعماری این منطقه ضمن تشریح انتظاراتی که از این حوزه دارد به افزایش کیفی خدمت رسانی به شهروندان با رعایت دو مولفه سرعت همراه با سلامت کار در این حوزه تاکید کرد.

فرهاد افشار در این مراسم به تشریح انتظارات خود از حوزه شهرسازی پرداخت و گفت: با نگاهی به تاریخچه احداث شهرداری ها از گذشته تا به حال در می یابیم که فلسفه تشکیل این مجموعه، ارائه خدمات شهری بوده است.

افشار ادامه داد: بعد از رفع این مشکل مسائل و مشکلات پیرامون حضور یک جمعیت در یک منطقه و بحث توسعه شهر مطرح شد که در سنوات اخیر یک قسمت از این ماموریت به حوزه شهرسازی شهرداری ها واگذار شد و کنار این حوزه مجموعه ای به نام توسعه و هماهنگی شکل گرفت تا سکان داری و هدایت شهر در جهت رفع نیازهای مردم دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از آیتم های بسیار مهم برندینگ سازمان و ذهنیت مردم به آن مجموعه است، افزود: شهرداری با تمام زحماتی که در راستای تامین نیازهای مردم از ابتدایی ترین نیازها تا متعالی ترین نیازها را انجام می دهد به علت وجود یک تعداد ضعف ها و مشکلاتی که در راستای خدمات رسانی به مردم وجود دارد متاسفانه برندینگ منفی دارد و نگاه مردم به این مجموعه نگاه مثبتی نیست.

افشار نقش حوزه شهرسازی در شکل گیری برندینگ مثبت را مهم برشمرد و گفت: در لحظه 20 درصد مردم از مخاطبین حوزه شهرسازی محسوب می شوند و در کلان، 100 درصد ساکنین یک شهر در درازمدت از هدایت و سکان داری که حوزه شهرسازی به خرج می دهند، متاثر هستند.

سرعت خدمات رسانی به شهروندان موجب رضایتمندی از شهرداری می شود

وی ادامه داد: شاید طولانی بودن فرآیند خدمات رسانی به مردم یکی از اتفاقاتی است که در مقطع کنونی و در سنوات اخیر باعث شده اثر منفی بر تصویر ذهنی مردم بگذارد و نام شهرداری اسم با وزنی در اذهان مردمی نباشد.

افشار با اشاره به اهمیت جایگاه اجرای پروژه های عمرانی در شهر، گفت: سرعت خدمات رسانی و سلامت انجام کار برای مردم مهمتر است و این مهم موجب کسب رضایتمندی آنها می شود.

 افزایش دانش و مهارت ارتباطی نیروی انسانی در دستور کار

وی یکی از وظایف مهم در شهرسازی را افزایش بهره وری در معاونت شهرسازی برشمرد و افزود: افزایش بهره وری را می توان در دو مقوله کارگاهی و اثر بخشی تقسیم بندی کرد که در حوزه کارگاهی پرسنل شهرسازی بایستی از لحاظ دانشی و مهارتی ارتقاء بیابند.

افشار ادامه داد: تسلط بر دستور العمل های شهرسازی کفایت نمی کند و افراد بایستی دانش کافی، مهارت های تخصصی، فردی و ارتباطی را نیز کسب کنند تا با استفاده از هوش عاطفی رضایت مندی شهروندان و مراجعه کنندگان فراهم شود.

وی به اهمیت سازماندهی نیروی انسانی در حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: ساماندهی دفاتر خدمات الکترونیک و کیفی سازی فعالیت های دفاتر از دیگر مباحث مهم است که نیاز به بررسی بیشتر دارد تا در صورت نیاز در تمامی محلات توسعه یابند.

افشار به شناسایی چالش های داخل اشاره کرد و افزود: با توجه به اعتقادی که داریم و شعاری که انتخاب کردیم در قالب ری، شهر ایرانی اسلامی پیشرو، تلاش می کنیم تا خدمات رسانی به مردم در حد استاندارد و بالاتر از میانگین و در لایه های اول رتبه بندی مناطق 22 گانه شهر تهران قرار بگیرد.

 

صدور پروانه در شهرری الکترونیکی می شود

وی به پتانسیل حوزه هماهنگی شهرداری منطقه 20 در جهت هوشمند سازی خدمات اشاره کرد و گفت: با استفاده از این توان، فرآیند الکترونیک صدور پروانه در دستور کار مدیریت شهری این منطقه است تا خدمات رسانی به شهروندان با صرف کمترین هزینه و زمان انجام پذیرد.

افشار دفاتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده را از دیگر پتانسیل های حوزه شهرسازی برشمرد و افزود: این دفاتر در تدوین وضع موجود و رسیدن به شرایط مطلوب اثربخشی بسزایی خواهند داشت که از این امکان باید به خوبی استفاده شود.

شهردار منطقه 20 با معرفی نقی عربی به عنوان معاون شهرسازی و معماری منطقه 20 ، انتظارات خود را در روند کاری و  برنامه ریزی های این معاونت اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار