شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اشکذر با حضور فرماندار، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۳۳۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اشکذر با حضور فرماندار، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اشکذر و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.
 فرماندار اشکذر در این نشست پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون رشادت، فداکاری، ایثار و از خود گذشتگی رزمندگانی دانست که در طول هشت سال دوران جنگ تحمیلی جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و در دفاع از میهن اسلامی جانانه جنگیدند.
 محمدعلی شاه حسینی گفت: اگر امروز ملت ایران با عزت در مقابل ابرقدرت‌های جهان حرف برای گفتن دارد و از امنیت کامل در منطقه برخوردار هستیم، همه مرهون همین ایثار، رشادت و جانفشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه مکتب ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس برگرفته از مکتب حسینی سیدالشهداست اظهار داشت: دشمنان ما شائبه‌های مختلفی را با هدف از بین بردن مکتب ایثار و شهادت مطرح می‌کنند، لذا شایسته است مسئولان همواره اهتمام ویژه‌ای نسبت به ترویج و تبیین این مکتب ارزشمند به نسل امروزی به ویژه جوانان صورت دهند.
فرماندار اشکذر به سیاست‌های کلان کشوری در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان مرتبط امر با خلاقیت، هنرمندی و دقت نظر کامل در این قضیه ورود پیدا کردند و با اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه، دست مایه‌های خوبی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر جا گذاشتند.
 این مقام مسئول به اقداماتی که در سطح شهرستان اشکذر و در این راستا صورت گرفته است پرداخت و ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا، تجلیل ار رزمندگان و ایثارگران، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری جلسات بازگویی خاطرات جنگ و هم چنین پرسش و پاسخ با جوانان با محوریت دوران دفاع مقدس از جمله مهمترین این اقدامات بوده است.
 مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر استان به جنگ نابرابر رزمندگان در دوران دفاع مقدس با رژیم بعث عراق اشاره و گفت: رژیم بعث عراق نمایند استکبار جهانی و در زمینه نیروی انسانی، امکانات مادی، تجهیزات نظامی و هم چنین اطلاعاتی مورد حمایت اکثر کشور‌های دنیا بود.
 سردار محمد مهدی فرهنگ دوست به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت رژیم بعث عراق در جنگ با ایران اشاره و افزود: جدا کردن اروند کنار در کوتاه مدت و سپس خوزستان در میان مدت و در نهایت ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران در بلند مدت هدف اصلی صدام حسین بود، ولی آنچه آن‌ها را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت روحیه جهادی، انقلابی، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان بود.
 فرهنگ دوست به عوامل موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره و کرد و گفت: توکل به خداوند، توسل واقعی به سیره ائمه اطهار (ع) و تبعیت کامل از بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از جمله این عوامل بود.
 
 
ارسال نظرات