خبرهای داغ:
یک کارآفرین:

بانک‌ها کوچکترین همکاری را ندارند

یک کارآفرین موفق گفت: بانک‌ها با تولیدکننده‌ها کوچکترین همکاری را ندارند.
کد خبر: ۹۰۸۵۱۳۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

 میهن دولت‌پرور امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار کرد: بانک‌ها با تولیدکننده‌ها و فعالان اقتصادی متاسفانه همکاری نمی‌کنند و برای پرداخت تسهیلات مدام سنگ اندازی می‌شود به همین دلیل حتی کسانی که بازار و مصرف‌کننده هم دارند از تولید انبوه باز می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا کارم را با یک چرخ خیاطی شروع کردم بعد به تعداد چرخ‌های خیاطی اضافه کردم به طوری که الان یک تولیدی لحاف و پوشاک در میاندوآب راه اندازی کرده‌ام، ادامه داد: مسئول سابق بسیج سازندگی استان برای رونق دادن به فعالیتم و گسترش آن یک مشوق واقعی بود.

این کارآفرین به دریافت 15 میلیون تومان وام با بهره 17 درصد در سال 1393 با معرفی بسیج سازندگی اشاره و اضافه کرد: بانک‌ها باید شرایطی را مهیا کنند که صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی سریع‌تر و با شرایط بهتری تسهیلات دریافت کنند ولی متاسفانه مدام در حال سخت‌‌تر شرایط هستند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اصناف میاندوآب ضمن اشاره به اینکه همه افراد شاغل در واحد تولیدی خودش زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست هستند، بیان کرد: واحدهای تولیدی که افراد نیازمند را زیرپوشش قرار داده است باید بیشتر توسط مسئولان حمایت شوند، به عنوان مثال کارخانه‌ها و بیمارستان‌ها می‌توانند ملزومات‌شان را به تولیدی‌هایی بسپارند که افراد بی‌بضاعت در آن شاغل هستند.

دولت‌پرور مهم‌ترین مشکل برای توسعه دامنه فعالیت را نبود یا کمبود سرمایه در گردش عنوان کرد و بیان داشت: بالا رفتن قیمت مواد اولیه در بازار کار تاثیر منفی و زیادی بر تولید می‌گذارد به طوری که سال گذشته بعد از انعقاد قرارداد قیمت پارچه به صورت تصاعدی بالا رفت بنابراین انتظاری که وجود دارد این است که مسئولان برای کنترل بازار تدابیری بیاندیشند.

این کارآفرین مهم‌ترین رمز موفقیت خود را داشتن پشتکار و داشتن روحیه کار جمعی عنوان کرد و گفت: در همه نمایشگاه‌های بین المللی و ملی فراخور حوزه فعالیت خودم شرکت می‌کنم به طوری که مسئولان هم برای بازدید می‌آیند و حرف‌های‌مان را گوش می‌کنند ولی برای رفع مشکلات اقدام نمی‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات