امام‌جمعه اردکان با اشاره به اقتدار روزافزون انقلاب اسلامی ایران در دنیا گفت: آمریکا در عرصه اقتصادی نیز در برابر ملت ایران عاجز شده است.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۹۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: جایگاه نماز در دین ما ازنظر فردی و اجتماعی بسیار بالاست. هم در اصلاح فرد و جامعه اثر دارد و هم عامل تربیت نسل جوان و بازدارنده از منکرات است.
وی اظهار داشت: نماز در آرامش روحی و معنوی مردم بسیار اثر دارد. نماز پرچم و صورت و مایه آبروی دین ماست. یکی از مأموریت‌های اولیای خدا و بندگان شایسته خداوند اقامه نماز است. همه ما باید در ترویج فرهنگ نماز تلاش کنیم بخصوص کسانی که با نسل جوان سروکار دارند. نقش آموزش‌وپرورش در آشنایی نسل جوان با نماز از اهمیت بیشتری برخوردار است.
امام‌جمعه اردکان در بخش دیگری از خطبه‌ها بابیان تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص وسعت جنگ نرم گفت: تضعیف ایمان مردم، دور کردن مردم از جبهه مقاومت و ایستادگی، بی‌تفاوت کردن مردم از آرمان‌های اسلام و انقلاب از اهداف جنگ نرم است. جنگ نرم با اسلحه ظاهری نیست بلکه به‌وسیله رسانه، تبلیغات و ترویج شایعات است. دشمن در جنگ نرم از میان مردم ما و بعضی از جوانان ما کشته گرفته است.
وی افزود: در این چهل سال، انقلاب و ملت ما با استقامت و ایستادگی نه‌تن‌ها خودش در قله‌های عزت قرار دارد بلکه ملت‌های همسایه و سایر ملت‌های آزاده را بیدار کرده و به میدان مقاومت و مبارزه با استکبار کشانده است. دشمن با این جنگ نرم می‌خواهد قدرت مقاومت ملت ما را کم کند و آن‌ها را به‌زانو دربیاورد. ما باید با هوشیاری و بیداری به شایعات و فضاسازی‌ها توجه نکنیم و حقایق را برای مردم بازگو کنیم.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: ما در دین و انقلاب خود آرمان‌هایی داریم. استقلال‌طلبی از بزرگ‌ترین آرمان‌های انقلاب ماست. عده‌ای می‌خواهند مردم ما را نسبت به آن بی‌تفاوت کنند. ما نباید نسبت به اجرای عدالت، حفظ عزت، رعایت حدود شرعی و ارزش‌های دینی بی‌تفاوت نباشیم. دشمن تابه‌حال نتوانسته است کار خود را به سرانجام برساند.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به هنرمندان به‌ویژه هنرمندان سینما تأکید کردند که؛ باید با ابزار هنر و فیلم در برابر جنگ نرم دشمن تلاش کرد و حقایق انقلاب و اسلام را ترویج کنیم. همه ما بخصوص مسئولین وظیفه‌داریم که به مسائل فرهنگی اهمیت بدهیم. کار‌های فرهنگی باید در راستای خدمت به اسلام و انقلاب باشد. ما باید از ترویج فرهنگ غربی بیشتر از اسلحه و موشک دشمن بترسیم.
خطیب جمعه اردکان ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مدرس و روز مجلس و همچنین سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: درس این دو رهبر آزاده، انقلابی و چهره ماندگار تاریخ ایران ایستادگی در برابر دشمن و استکبار است. ملت ما این درس را به‌خوبی از قهرمانان خود گرفته است و در برابر دشمن مقاومت کرده است.
وی افزود: حرف چهره‌های ماندگار تاریخ ایران این بود که باید استقلال کشور ما حفظ شود و اجازه استعمار و نفوذ را به دشمن ندهیم و نگذاریم که عزت ما پایمال شود. ملت ایران در این جبهه موفق بوده است و امروز آمریکا در عرصه جنگ اقتصادی در برابر ملت ایران عاجز شده است و اسرائیل نیز در میدان نبرد نظامی عاجز شده است.
شاکر در پایان تصریح کرد: امروز قدرت آمریکا و اسرائیل در برابر جمهوری اسلامی ایران هم در عرصه نظامی و هم در عرصه اقتصادی روزبه‌روز تضعیف‌شده است و این بشارتی است که انقلاب ما در مسیر اهداف بلند خود در عرصه‌های بین‌الملل به‌خوبی پیش رفته است.
ارسال نظرات