محمد علی اکبری ، گفت: ، با اعلام این خبر که موافقت وزارت علوم با رشته مطالعات عراق در دانشگاه ایلام از سوی وزارت علوم کسب شده است، اضافه کرد: در نظر است در ارتباطات آینده گستره فعالیت دانشگاه ایلام با دانشگاه واسط عراق بیش از پیش شود.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۹۴
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

‌ به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی مناسبات فرهنگی ایران و عراق در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام با حضور مسئولان دانشگاه واسط عراق و استان ایلام برگزار شد.

در این نشست "محمد علی اکبری" رئیس دانشگاه ایلام،  ضمن خیر مقدم به مسوولان دانشگاه واسط عراق، گفت: پس از جنگ ایران و عراق اولین بار با یک برادر عراقی در کوالالامپور مواجه شدم، وی کسی بود که از لحاظ ظاهر بسیار شبیه ایرانیان بود، به همین دلیل میخواستم دوستانه با وی سخن بگویم، وقتی پرسیدم که اهل کجاست و وی گفت عراقی هستم، از سوالم پشیمان شدم، چرا که من تازه از جنگ برگشته بودم و هضم دوستی با یک عراقی برای من سنگین بود.

وی افزود: این یکی از اولین بارهایی بود که من از ابلاغ پیام دوستی پشیمان شدم و آن روز باور این که روزی چنین در کنار برادران عراقی قرار بگیرم برایم سخت بود.

وی با ابراز تاسف از کدورتی که در زمان جنگ بر روابط ایران و عراق حاکم شد، اظهار داشت: در ارتباطات بسیار خوب و صمیمانه ای که در سال های اخیر بین دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط برقرار شد منجر به اخذ تاییدیه  وزارت عراق برای ایجاد دانشگاه ایلام در استان واسط شد.

علی اکبری با اشاره به برگزاری همایش ملی گرد و غبار به عنوان  یکی از اقدامات خوب این دانشگاه در راستای بین المللی شدن، افزود: دانشگاه واسط در عالی ترین سطح در این کنفرانس حضور داشت و طبیعی است که مشارکت دانشگاه های عراق در حوزه های مختلف دستاوردهای بسیار خوبی برای دانشگاه ایلام به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروزه ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات وکشورعراق شناخته شده است، از این رو دانشگاه ایلام مایل است دروازه علمی پژوهشی ایران در رابطه با کشور عراق باشد.

رئیس دانشگاه ایلام، با اعلام این خبر که موافقت وزارت علوم با رشته مطالعات عراق در دانشگاه ایلام کسب شده است، اضافه کرد: در نظر است در ارتباطات آینده گستره فعالیت دانشگاه ایلام با دانشگاه واسط عراق بیش از پیش شود

 

 

ارسال نظرات