خبرگزاری بسیج: سرهنگ اصغر آرزومندی، فرمانده ناحیه مقاومت حضرت روح الله، امير هادي نژاد، نایب رئیس شورای اسلامی و علیرضا عباسی، دبیر شورای اسلامی شهر کهریزک با حضور در دبستان پسرانه شهید سلیمی جهرمی کهریزک از پزشکان و متخصصان گروه مهدوی، جهادی و درمانی سفید پوشان منتظر قدردانی کردند.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۰۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ فرمانده ناحیه مقاومت حضرت روح الله، در دیدار با اعضای گروه جهادی سفید پوشان منتظر دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به اینکه شهرستان ری از لحاظ جمعیت و وسعت سرزمینی یکی از شهرهای بزرگ تهران است، گفت: قرار داشتن حرم مطهر امام خمینی(ره)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این شهرستان و نیز وجود 30 هزار شهید و 4000 شهید گمنام گرانقدر در بهشت حضرت زهرا(س) پتانسیل های خوبی برای شهرستان است، اما در عین حال قرار داشتن زندان ها، کمپ های ترک اعتیاد، مرکز دفن زباله استان و سایر موارد، نیز آسیب هایی است که سعی کرده ایم در سایه پتانسیل ها همپوشانی شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت حضرت روح الله، اظهار داشت: با پیگیری های مستمر محله های آسیب پذیر را شناسایی کرده ایم که در حوزه درمانی و خدمات رسانی اقدامات خوبی با مدیریت سروان جعفر آقایی  مسئول جهاد سازندگی سپاه ناحیه روح الله و گروه های جهادی انجام داده ایم.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 روستا در حوزه جغرافیایی باقرشهر وجود دارد، گفت: یک روز در هفته به بازدید از مناطق محروم شهر و روستاهای باقرشهر، اختصاص داده ایم که هر هفته به مناطق مختلف شهر و روستاهای محروم و کم برخوردار می رویم و از نزدیک در جریان مشکلات مردم، که امام خمینی(ره) از آنها به عنوان ولی نعمتان انقلاب یاد کردند، می رویم؛ سرهنگ آرزومندی، افزود: در روزهای پایانی سال گذشته 30 خانوار بی سرپرست را در سطح بخش شناسایی کردیم که برای پیگیری مشکلات و نیازهای آنان برنامه ریزی کرده ایم. آرزومندی، گفت: هفته پیش با همکاری فرمانده پایگاه بسیج خواهران ناحیه باقرشهر، پیرزنی را به همراه یک دختر معلولش در یکی  از روستاها شناسایی کردیم که متاسفانه فاقد سرویس بهداشتی در خانه شان بودند و از سرویس بهداشتی همسایه ها استفاده می کردند که اقدام به ساخت این پروژه در خانه آنها کردیم.

این مقام مسئول در سپاه ناحیه باقرشهر،با قدردانی از گروه های جهادی، اظهار داشت: متاسفانه سپاه به دلیل محدودیت های مالی قادر نیست به تنهایی پروژه های جهادی را اجرا کند و ما دست کمک و مساعدت به سوی افراد خیر و نیک اندیش دراز می کنیم و بسترهای لازم را برای حضور آنها در راستای محرومیت زدایی از منطقه آماده می کنیم. آرزومندی ادامه داد: چند روستا را که از لحاظ درمانی مشکل دارند، شناسایی کرده ایم که متاسفانه اهالی این روستا ها حتی به خاطر یک سرماخوردگی ساده باید مسیرهای طولانی را به شهر سفر کنند که این رفت و آمدها برای آنان بار مالی دارد. یک خانواده نیز در این روستا شناسایی کرده ایم که به خاطر مشکل مالی توان مراجعه به پزشک برای درمان فرزند خود را نداشت و با کمک پزشک سپاه ناحیه مشکل این خانواده حل شد.

آرزومندی اظهار داشت: بعضی روستا ها را با اعزام تیم های پزشکی شناسایی کرده ایم که ساکنان دارای فشارخون بالا هستند یا مصرف برخی داروها در این مناطق بالا است. همچنین در برخی روستاها و مناطق شهری مشکل دندانپزشکی در اولویت بود که با اعزام یک تیم دندانپزشکی 24 ساعت در این مناطق مستقر بودند و خدمات رسانی کردند.

 

ارسال نظرات