خبرگزاری بسیج: رئیس سابق شورای شهر تهران، ری و شمیران در آئین یادواره شهدای پایگاه شهید رجایی در مسجد حضرت مرتضی(ع) محله دیلمان با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: آنچه که ما را در برابر دشمنان متمایز می کند، روحیه ایثار و اعتقادات مکتبی است.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۹۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس مهدی چمران، در سخنانی اظهار داشت: در دوران جنگ ما با وجود کمبود تجهیزات و مهمات نیرو، طرح و برنامه، مهندسی، پزشکی و ... داشتیم که بخوبی آنها را بکار گرفتیم؛ این در حالی است که دشمن از لحاظ امکانات بسیار مجهز و تا دندان مسلح بود؛ اما آنچه که دشمنان ما در اختیار نداشتند، اعتقاد مکتبی و باورهای دینی بود.

وی افزود: ما اعتقادات مذهبی و دینی بسیار قوی داشتیم که همه باورهای ما به شهادت ختم می شد. ما با توکل به خدا و ائمه اطهار و با سربندهای یا حسین(ع)، یازینب(س)، یاعلی(ع) و یا زهرا(س) پیروز شدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: بسیج در جنگ و دفاع از کشور خلاصه نشد بلکه گسترش یپدا کرد و به کشورهای دیگر صادر شد. حزب الله لبنان، گروه مقاومت اسلامی را به نام سازمان امل، با الگو برداری از بسیج کشورمان ایجاد کرد که در زمان شهید مصطفی چمران شکل گرفت؛ وی ادامه داد: 12 کشور از جمله آمریکا، فرانسه، اسرائیل، انگلیس و ... وارد لبنان شدند و تا بیروت پیش آمدند اما حزب الله بدون تانک، نفربر و توپخانه آنها را بیرون راند؛ آنها بجز سلاح های سبک قدرت بزرگ دیگری داشتند و آن جانشان بود؛ اما سلاح اصلی آنها شهادت و عملیات های استشهادی بود. چمران در ادامه به ذکر خاطراتی از رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخت. در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدای پایگاه بسیج شهید رجایی تجلیل به عمل آمد.

یادواره شهدای بسیج پایگاه شهید رجایی با همکاری پایگاه های بسیج حضرت سیدالشهدا(ع)، الهادی، ولیعصر(عج)، جوادالائمه، 72 شهید، زین العابدین(ع)، شهید باقری، کوثر، حضرت قائم (عج)، شهدای گمنام وشهید مبارکی حوزه 351 امام محمد باقر(ع) ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) در مسجد حضرت مرتضی(ع) دیلمان برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات