امام جمعه اراک:

دولت از ظرفیت های عظیم نیروی دریایی در جهت رونق صادرات استفاده کند/لزوم حفظ هوشیاری و یکپارچگی ملت در برابر دشمنان

خطیب جمعه اراک گفت: ساخت انواع ناوشکن، موشک اندازها و همچنین زیردریایی ها با فناوری روز دنیا بخشی از توانمندی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که ملت باید قدردان این توانمندی های ارزشمند باشند.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۵۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: قرآن کریم از هرگونه تحریف در امان است،همه آگاه هستند که قرآن از تحریف محفوظ است و تفاوت در قرائت‌ها به کلیت موضوع آسیبی وارد نمی کند، ام المنابع و در راس همه احکام قرآن است و در درجه دوم نیز سنت پیامبر است که باید در اولویت امور قرار گیرد .

وی افزود: چراغ راهنما عقل است، پیامبر اسلام با توجه به درک و فهمی که از قرآن داشتند مفاهیم و تفسیرهای قرآنی را به خوبی درک کرده و به دیگران ‌می آموختند .

امام جمعه اراک با اشاره به هفتم آذرماه و روز نیروی دریایی نیز گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی در مناطق جنوبی کشور از بندر خرمشهر تا چابهار و مرزهای بین المللی ظرفیت‌های خوبی دارد و امروز به اقیانوس هند نیز بیشتر ورود پیدا کرده و در مجموع ظرفیت های خوبی در دریاها ایجاد کرده ایم که البته پیش از انقلاب اینگونه ظرفیت ها و امکان ایجاد آنها وجود نداشت که امروز نیروی دریایی ایران از توان بالایی برخوردار است و جوانان ما در این نیرو با تمام وجود خود را وقف خدمت کرده اند .

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی توانمندی بالایی در تولید تجهیزات و امکانات دریایی دارد و می توانیم اینگونه تجهیزات را در کشور تولید کنیم و نیاز به دیگران نداریم. با توجه به این ظرفیت ها دشمن نمی تواند ما را در این زمینه ها تهدید کند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: ترامپ باید آرزوی نابودی و نیازمند شدن ایران به آمریکا را به گور ببرد، چراکه همین نیروی دریایی قوی عزت و شرف را برای کشور ما به دنبال دارد،باید به گونه ای گام برداریم که این ظرفیت بزرگ صادرات ما را قوی تر کند.

وی تأکید کرد: عزت در سایه ولایت خداست، آل سعود اگر فکر می کند که در سایه ترامپ به جایی می رسد اشتباه می کند، ما دشمن آنها نیستیم و آنها هم باید دست از دشمنی با ما بردارند، امنیت اسلام امنیت ایران است، دعوای ما بر سر قدرت و عظمت اسلام است چراکه که در سایه این عظمت، عظمت ایران هم تامین می شود .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: قدس و منافع قدس هم برای ما اهمیت دارد،اگر داعش قصد تصرف عراق را داشته باشد ملت ما این اجازه را به آنها نمی دهد زیرا سرزمین عتبات عالیات سرزمین مزدوران نیست، بنابراین باید به عنوان یک وظیفه و با قدرت از منافع اسلام دفاع کنیم .

وی خاطر نشان کرد: دشمن با تبلیغات سوء و ایجاد تحریم به دنبال تفرقه افکنی است تا بتواند بنیان های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... کشور را دچار آسیب کند، اما مردم ما باید هوشیاری و یکپارچگی خود را حفظ کنند .

امام جمعه اراک تأکید کرد: مردم و دولتمردان باید تولید را جدی بگیرند چراکه تولید برای هر ملتی بزرگترین سرمایه است و ملت ها به برکت تولید سربلند می شوند، اگر کارخانجات ما از جمله هپکو وآذرآب از ابتدا صفر تا صد احتیاجات خود را در درون کشور تامین می کردند و روی پای خودشان می ایستادند امروز به سبب ایجاد مشکل در واردات و مونتاژکاری بیکار نمی شدند، باید زنجیره تولید را در دست گرفته و نیاز خود را تامین کنیم تا در نهایت بتوانیم وارد حوزه صادرات به جهان نیز بشویم .

وی افزود: تولید سبب آبادانی کشور می شود، در دانشگاه ها باید افراد با تجربه و آگاه تربیت شوند چراکه پشت میزنشینی مشکل ما را مرتفع نخواهد کرد. امروز با توجه به پیشرفت های نظامی و موشکی در کشور توانسته ایم در برابر ابرقدرت هایی همچون آمریکا و اسرائیل غاصب بایستیم چراکه صنایع دفاعی یکی از زیرساخت های هر کشور است و در دیگر صنایع هم اگر چنین جایگاهی پیدا می کردیم امروز جایگاه بسیار قدرتمند اقتصادی در دنیا داشتیم .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت:فرهنگ کار و تولید باید بیش از پیش در کشور مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در بازارهای جهانی و با کشورهای قدرتمند به رقابت بپردازیم و دستیابی به این‌هدف نیاز به همت مسئولان و تولیدکنندگان در کشور دارد .

وی افزود: در استان مرکزی بیش از سه هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد که حمایت از این صنایع باید در دستور کار قرار گیرد، دستگاه های اطلاعاتی و نظامی باید در برخورد با قاچاق و خروج ارز از کشور قاطعانه برخورد کنند چرا که ارز نباید طعمه شود بلکه باید نیازهای ضروری جامعه را برطرف کند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که این ‌میزان اعتبار باید با نظارت پیگیری و دنبال شده و اجازه سیاسی کاری در این حوزه داده نشود، چراکه یکی از بلایای تهدیدآمیز سیاسی کاری است، همه باید تلاش کنیم کشور از پیچ و خم تحریم آمریکا به سلامت عبور کند چراکه این پیشرفت سبب عقب نشینی ترامپ و نتانیاهو و شکست آنها خواهد شد .

وی در خصوص دهم آذرماه سالروز شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خصوصیات اخلاقی و منش رفتاری این شهید بزرگوار باید الگوی نمایندگان مردم در خانه ملت باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بزرگداشت شیخ مفید، میرزا کوچک خان جنگلی و آیت الله العظمی اراکی از دیگر محورهای سخنان آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار