خبرهای داغ:
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در اهواز:

قوام و پابرجایی مردم به نیروهای مسلح متکی است

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح جاده امن هستند و قوام و پابرجایی مردم به نیروهای مسلح متکی است.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۴۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

به گزارش بسیج - منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین شکرالله بهرامی در آیین تکریم ابراهیم ممبینی، دادستان نظامی سابق خوزستان و معارفه خیرالله کشت‌زر، دادستان نظامی جدید خوزستان که امروز (7 آذر) در تالار مهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نهاد نیروهای مسلح در هر کشوری مظهر اقتدار آن کشور است. امیرالمومنین می‌فرمایند که نیروهای مسلح مانند جاده هستند. بخش‌های مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، راه مردم هستند و مردم باید مسیر را اینجا پیدا کنند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح جاده امن هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، آن‌ها حصار امنی برای مردم هستند. قوام و پابرجایی مردم به نیروهای مسلح متکی است. چرا که این افراد مسوول تامین امنیت مردم هستند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح باید در کشور، عزیز باشند که همین طور نیز هست. ما دیده‌ایم که وقتی شهید صیاد شیرازی توسط منافقین به شهادت رسید، همه مردم با اشک برای تشییع او آمدند. در حادثه 31 شهریور اهواز نیز مردم ایران از شهدا به خوبی قدرشناسی و در مراسم تشییع آنان حضور پیدا کردند و حماسه آفریدند.

بهرامی خاطرنشان‌کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که برای مردم مطرح است، امنیت است. بر اساس روایات دو نعمت امنیت و سلامت نعمت‌های مخفی هستند. باید قدر امنیتی که نیروهای مسلح ما امروز در سطح جهانی و داخلی ایجاد کرده‌اند را بدانیم و زمانی که با مردم در جامعه صحبت می‌کنیم، باید از این نیروهای مسلح تعریف کنیم. ارتش، امیران و سرداران ما وقتی خطری پیش می‌آید از همه جلوتر هستند.

وی بیان کرد: دشمن، زمانی تحقیری را که نسبت به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عربستان دارد، به ما داشت. امروزه می‌بینیم ترامپ در سطح وسیعی مساله خاشقچی را مطرح می‌کند. البته آزادی‌خواهان از جمله ایران خوب به مساله خاشقچی پرداختند و از آن بهره‌برداری کردند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: اما می‌بینیم که ترامپ ابتدا پشتیبانی خود را از عربستان اعلام می‌کند و بعد این مساله را در بوق و کرنا می‌کند. ترامپ تلاش می‌کند بن‌سلمان را ذلیل کند تا او گوش به فرمانش باشد.

بهرامی با اشاره به حضور گسترده نیروهای خارجی در کشور در زمان پیش از انقلاب، گفت: در آن دوران کارشناسان خارجی دو حقوق دریافت می‌کردند؛ یکی حقوق عادی آن‌ها و دیگری حق توحش. کار کارشناسان و تکنسین‌های ما در آن دوران این بود که اگر قطعه‌ای از هواپیما نیاز به تعویض داشت، این قطعه را برای خارجی‌ها بیاورند اما کار تعویض را خود خارجی‌ها انجام می‌دادند.

وی افزود: دشمن ما می‌گوید شما حق بَلد بودن، ادامه تحقیقات، موشک ساختن و ... را ندارید. در مقابل آن‌ها، داعش، جبهه النصره و ... را می‌سازند و برای آن‌ها هزینه می‌کنند. همه ما دیدیم که ابتدا طالبان را در افغانستان به کار گرفتند و بعد از مدتی حکومت دلخواه خود را آن‌جا مستقر کردند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور خاطرنشان‌کرد: امیرالمومنین می‌گوید نیروی مسلح قوی داشته باشید تا آسیب نبینید، تا قوی باشید و زینت داشته باشید.

بهرامی تصریح کرد: آدم‌کشی به نام تکفیر هیچ زمانی در طول تاریخ اسلامی نبوده است. نباید این چنین عده‌ای را تکفیر کرد. حتی بر فرض این که این افراد مشرک باشند، آیا هر مشرکی باید کشته شود؟ در سوریه و عراق، داعش برای تخریب عتبات و از بین بردن شیعه‌ها، آمده بود.

وی خاطرنشان‌کرد: ترامپ اخیرا گفت که اگر ما از عربستان حمایت نکنیم، امنیت اسرائیل به خطر می‌افتد. این‌ها نکات مهمی است که باید به آن‌ها توجه کنیم. در سال 72 اجلاسی به نام شیعه‌شناسی برگزار شد. خروجی این اجلاس این بود که شیعه با یک علم به نام علم سبز مهدوی حرکت می‌کند و با علم سرخ حسینی به راه خود ادامه می‌دهد. نتیجه این شد که باید این دو علم را از دست شیعیان بگیرند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: نیروهای مسلح ما امروز در اوج هستند. دشمن همانطور که انرژی هسته‌ای را از ما گرفت، می‌خواهد قدرت نیروهای مسلح، ابتکار و اختراع را نیز از آن‌ها بگیرد؛ اما این چراغ یک چراغ خدایی است. رسالت رزمندگان ما در دفاع مقدس هنوز هم باقی است.

بهرامی افزود: سازمان قضایی به عنوان یک پشتوانه محکم برای نظامیان در خدمت نیروهای مسلح است. سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضامن سلامت نیروهای مسلح است. باید از وقوع جرم پیشگیری کرد. آخرین دارو، برخورد است.

وی تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح در راستای پیشگیری از وقوع جرم، چهار برنامه پنج ساله را دنبال کرده است. برنامه پنج ساله پنجم را نیز تدوین کرده و این برنامه در حال اجرا است. نیروهای مسلح می‌دانند که سازمان قضایی نیروهای مسلح کمتر وارد مباحث مجرمانه می‌شود. اگر سایر دستگاه‌ها مانند دستگاه مجریه، شهرداری‌ها و ... نیز وارد مباحث پیشگیری می‌شدند، جامعه ما بسیار سالم‌تر از این بود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در کنار نیروهای مسلح طبق اصل 172 قانون اساسی تشکیل شد. در حال حاضر در 31 استان، سازمان قضایی نیروهای مسلح داریم. 12 ناحیه دادرسی داریم و در 43 نقطه در کشور مشغول فعالیت هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار