خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به کشف بیش از یک هزار و ۲۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در هفت ماه امسال گفت: در این مدت ۱۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان نیز شناسایی و منهدم شد.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۲۸
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدوی بهروز مهدوی افزود: میزان مواد مخدر کشف شده در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین در هفت ماه امسال در راستای طرح پاک‌سازی مناطق آلوده، از ۵۰۷ نقطه ۳ هزار و ۵۴۹ نفر جمع‌آوری‌شده که در مقایسه با مدت مشابه هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

مهدوی اضافه کرد: طی هفت ماه سال‌جاری ۱۴ باند قاچاق تهیه و توزیع موادمخدر در آذربایجان شرقی منهدم شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته، شمن اینکه در این مدت هیچ کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در استان کشف نشده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: در هفت ماه گذشته ۲ هزار و ۶۴۲ فقره عملیات پلیسی انجام و ۱۱ هزار و ۷۹۱ نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل‌کننده و معتاد دستگیر و به دستگاه قضایی برای اعمال قانون معرفی شده که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مهدوی ادامه داد: بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر مربوط به ماده مخدر تریاک بود، به طوری که حدود ۶۶.۲۵ درصد مجموع کشفیات کشور در سال جاری مربوط این ماده مخدر است.

وی یادآوری کرد: مهم‌ترین تغییر در ترکیب کشفیات مواد مخدر مربوط به هروئین است که نسبت به هفت ماه سال گذشته ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

مهدوی در خصوص آمار متوفیان ناشی از مصرف مواد مخدر نیز گفت: در سال‌جاری ۲ زن و ۴۶ مرد در اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست‌داده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظرات