مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری مانور در هنرستان دخترانه باقرالعلوم تبریز گفت: هدف از برگزاری مانور، افزایش تاب آوری و آمادگی نیروها و جامعه دانش آموزی در مقابل حوادث به خصوصا زلزله است.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۲۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

سعید کنعانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی با اشاره به زلزله های چهار سال اخیر افزود: همانطور که هموطنان مستحضر هستند در سال های اخیر زلزله های گوناگونی در کشور از جمله در شهرستان ورزقان و همچنین استان کرمانشاه رخ داده که امسال هم درسالگرد این زلزله  مجددا در کرمانشاه با قدرت بسیار بالا تکرار شد که این زلزله ها هشداری است برای ما جهت حفظ آمادگی در برابر این حوادث .

وی ادامه داد: بر اساس دریافت‌ها و علم بشری نمی توان زلزله را پیش بینی کرد و جلوی وقوع آن را گرفت ولی می‌توان با رعایت نکات ایمنی و آموزش‌های لازم نسبت به کاهش تلفات حاصل از زلزله اقدام نمود ،به همین جهت ما باید همواره آمادگی خود را حفظ کنیم، برای این امر لازم است تمامی گروه‌های سنی آموزش های لازم را دیده باشند که برای تحقق این امر جمعیت هلال احمر اقدام به ارائه آموزش‌های همگانی از گروه سنی پایین با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله بهزیستی و آموزش و پرورش کرده است.

کنعانی خاطر نشان کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر اقدام به ارائه آموزش‌های مختلف و اجرای طرح‌های مختلف منجمله دادرس «دانش آموز آماده در روزهای سخت» کرده است که در این خصوص لازم است از همکاری بسیار صمیمانه و تنگاتنگ اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با جمعیت هلال احمر تشکر نماییم، وی ادامه داد با همکاری تمامی دستگاه های دخیل در ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی، سعی می‌کنیم سطح  تاب‌آوری جامعه را بالا برده و آسیب های حاصل از حوادث را کاهش دهیم.

وی به سطح تاب‌آوری جامعه اشاره و بیان کرد: سطح تاب‌آوری یعنی برگشت سریع جامعه به حالت اولیه بعد از وقوع حوادث که باید تاب‌آوری جامعه مان را بالا ببریم.

کنعانی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس  وهمه و همه دست به دست هم داده دایم تا نسبت به ارائه آموزش های تخصصی لازم به مردم اقدام کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به رسالت عظیم جمعیت هلال احمر در برابر حوادث و بلایا و سوانح اشاره کرد و گفت: مردم جمعیت هلال احمر را به عنوان اولین دستگاهی که در حوادث به کمک مصدومان و آسیب دیدگان می‌شتابند می‌شناسند که این امرو اعتماد عمومی  رسالت جمعیت هلال احمر را بالا برده و لازم است جمعیت هلال احمر بر اساس این اعتماد عمومی نسبت به ارائه آموزش‌های لازم و همچنین تقویت و تجهیز خود به امکانات بروز اقدام کند که  این امر در کنار اسناد بالا دستی بعنوان راهبردی پیش روی ما می باشد.

سعید کنعانی در ادامه به بیستمین مانور زلزله و ایمنی مدارس اشاره و اظهارداشت: مربیان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با حضور در مدارس آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه می دهند  و امروز در قالب مانور زلزله و ایمنی این آموزش‌ها سنجیده می شود و نقاط قوت و ضعف آنها احصاو نسبت به انتقال آن ها به دانش آموزان اقدامات لازم به عمل می‌آمد.

وی در ادامه به میزان آمادگی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی بر اساس  استانداردها و تعریف های خاص جمعیت هلال احمر ،دارای انبارهای امدادی بوده که در این انبارهای امدادی اقلام و وسایل لازم در حوادث دپو و نگهداری می شود.

مدیر عامل استان  ادامه داد: بعد از هر حوادث و امداد رسانی های لازم با توجه به اینکه اقلام امدادی انبارهای امدادی کاهش می‌یابد ،بنابراین جمعیت هلال احمر، اقدام به شارژ انبارها می‌ کند.

کنعانی  افزود: در راستای امدادرسانی در حوادث جاده ای و کوهستان و سایر حوادث مشابه جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی دارای ۲۷ پایگاه امداد جاده ای و پایگاه امداد کوهستان و هوایی می باشد که به صورت شبانه روزی در محورهای مواصلاتی استان با بهره گیری از نجاتگران مجرب و خودروهای مجهز به ست نجات و آمبولانس امدادی در خدمت هموطنان بوده و به کمک مصدومان مصدومان حوادث می‌شتابند که هموطنان می توانند در صورت مواجه با حوادث مراتب را با شماره تلفن 112 به اطلاع نیروهای هلال احمر رسانده ودر خواست کمک کنند.

کنعانی  در ادامه به آموزش های جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: آموزش های امدادی جمعیت هلال احمر از طرق مختلف ارائه می گردد که یکی از آنها از طریق سایت خادم و همچنین از طریق معاونت آموزش و پژوهش و سایر معاونت ها من جمله آموزش‌های تخصصی از طریق معاونت امداد و نجات به نجاتگران تخصصی که با جمعیت هلال احمر همکاری تنگاتنگی دارند ارائه می شود.

وی به امکانات جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان دارای یک دستگاه بالگردامدادی  بوده  که در زمان ضروری به پرواز در آمده و به کمک مصدومان می شتابد.

کنعنای در پایان  خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی دارای بزرگترین پایگاه پشتیبانی امدادی شمال غرب کشور در منطقه سعید آباد می باشد که در محیطی بالغ بر ۱۰ هکتار در دست احداث  بوده  که با افتتاح آن جمعیت هلال احمر استان علاوه بر امداد رسانی به هم استانی ها و استان‌های همجوار می توانیم حوادث کشورهای همسایه را هم پوشش بدهیم.

ارسال نظرات