خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء:

راز تشکیل هسته‌های مقاومت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در تجزیه کشورهای منطقه بود

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: راز تشکیل هسته‌های مقاومت توسط امام(ره) در راستای خنثی‌سازی و برملا شدن توطئه‌های دشمن برای تجزیه کردن کشورهای منطقه بود.
کد خبر: ۹۰۸۴۸۹۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱

راز تشکیل هسته‌های مقاومت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در تجزیه کشورهای منطقه بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار علی شادمانی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهیدان بهادربیگی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به تاریخ چهل ساله انقلاب اشاره و اظهار کرد: در این تاریخ حوادث بسیار برجسته و ممتازی مشاهده و انقلاب اسلامی با تمام شکوه و عظمت و دستاوردهایش در جهان بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه خالق انقلاب اسلامی، ملت متدین و انقلابی ایران است، به دستاوردهای چهار دهه انقلاب اشاره و بیان کرد: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در فصل دوم انقلاب هشت سال دفاع مقدس است که بی‌نظیر است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء با بیان اینکه به جزء صدر اسلام و حادثه عظیم عاشورا، انقلاب اسلامی با هیچ حادثه‌ای قابل قیاس نیست، افزود: انقلاب اسلامی و حماسه هشت سال دفاع مقدس به دست ملتی بزرگ خلق شده است.

وی به جریان جبهه مقاومت به عنوان یکی دیگر از موضوعات 40 ساله انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: فصل سوم تاریخ 40 ساله انقلاب، حضورمجاهدانه و سربلندانه ملت ایران در جبهه مقاومت است؛ اینکه به رزمندگان و شهدای جبهه مقاومت لقب مدافعان حرم را داده‌اند بسیار نیکوست، اما آنها کاری فراتر و بزرگ‌تر از فدا کردن جان برای اهل بیت(ع) و ائمه(ع) کرده‌اند.

سردار شادمانی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت تنها برای دفاع از حرمین نیست، تصریح کرد: جبهه مقاومت یک مسئولیت تاریخی، انسانی، الهی و انقلابی است که رخ داده و دستاوردهای بسیاری به همراه داشته است.

*انقلاب اسلامی محصول رشد فکری مردم ایران است

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء فصل چهارم انقلاب را  فرهنگ شهادت و جهاد در راه خدا دانست و ابراز کرد: این فصل بسیار برجسته و عظیم است.

وی در ادامه سخنان خود در تشریح حوادث چهل ساله انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول رشد فکری مردم ایران است، گفت: به فرموده رهبری مردم ریشه‌های درخت انقلاب هستند که از منبع غنی معرفت دینی تغذیه کرده‌اند.

سردار شادمانی با تبیین نقش مردم در ایجاد انقلاب، بقاء، ماندگاری و برجسته بودن انقلاب نسبت به سایر انقلاب‌ها  را در مردمی بودن آن دانست و بیان کرد: علاوه بر این، انقلاب اسلامی در تفکر و اعتقاد دینی مردم خلق و نشأت گرفته و بقای انقلاب به جهت بعد دینی، الهی و معنوی آن است؛ بنابراین انقلاب اسلامی ماندنی است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک رویداد ناگهانی و اتفاقی نبود، و ریشه در تاریخ این کشور دارد، تصریح کرد: سفیر آمریکا در ایران در ایام وقوع انقلاب اسلامی اینچنین عنوان کرد که نهضت مردم ایران به طور ناگهانی و سحرآمیز طی چند ماه رخ نداد و ریشه‌های عمیق در گذشته دارد و نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا اینچنین اظهار کرد که انقلاب اسلامی ایران در  ظاهر جنبه ضد استبدادی داشت و ظاهراً ملت ایران با حکومت تاریخی گلاویز شدند اما باطن انقلاب استبدادستیزی نیست بلکه باطن انقلاب اسلامی استکبارستیزی و غرب‌ستیزی است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء اضافه کرد: دشمنان انقلاب، مقیاس انقلاب اسلامی ایران را جهانی معرفی می‌کنند و مقایس را در جغرافیای ما محدود نمی‌بینند بلکه اینچنین اظهار می‌کنند که این انقلاب به جغرافیای جهان رخ داده و هیمنه غرب را در هم ریخته و هدف از این انقلاب آمریکا و غرب است.

*ماموریت اصلی انقلاب اسلامی تربیت انسان‌هایی در تراز انسان‌های صدر اسلام

وی ماموریت اصلی  انقلاب اسلامی  را تربیت و پرورش انسان‌هایی در تراز انسان‌های صدر اسلام دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی دانشگاه انسان‌ساز است.

سردار شادمانی اضافه کرد: درست است که ماموریت انقلاب اسلامی از نظر سیاسی مبارزه با استبداد،  مبارزه با آمریکا و ظلم است، اما این اقدام در راستای ماموریت برجسته انقلاب برای تربیت انسان‌های در تراز صدر اسلام است چراکه دشمنان مانع تربیت یافتن انسان‌ها هستند و با تمام ابزار و امکانات برای ترویج فساد و لذت‌های دنیایی تلاش می‌کنند و مانع رشد انسان‌ها در مسیر الهی  و پرتو قران هستند بنابراین باید با آنها مبارزه کرد تا به هدف اصلی  دست یافت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در راستای تربیت انسان‌های صدر اسلام به وجود آمده است، تصریح کرد: به عنوان سرباز کوچک انقلاب شهادت می‌دهم که امام عظیم الشان و رهبر انقلاب اسلامی در وارستگی، ساده زیستی، تقوا، شجاعت، روح مجاهدت، فقه و عرفانی که دارند ثابت کرده‌اند که دسترسی به امام علی (ع) و علی‌وار زیستن مشکل نیست.

*شهدای انقلاب اسلامی در تراز جهان تشیع و اسلام ناب هستند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء با بیان اینکه بعد از صدر اسلام  و ائمه اطهار(ع) تاریخ شخصیتی همچون امام راحل به خود ندیده است، افزود: امام(ره) از نوع  انسان‌های در تراز  صدر اسلام است و تربیت یافتگان ایشان در تراز صدر اسلام هستند به طوری که شهدا راهی را انتخاب کرده‌اند که هر مؤمنی شهامت انتخاب آن را ندارد که خطرناک‌ترین انتخاب برای رضای خداست و  شهدای ما انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی، در تراز صدر اسلام و در تراز جهان تشیع و اسلام ناب هستند.

وی  با اشاره به فلسفه تشکیل هسته‌های مقاومت توسط امام راحل برای تحقق هدف اصلی انقلاب عنوان کرد : بعد از پیروزی جنگ هشت ساله وقتی دشمنان انقلاب به  قدرت عظیم انقلاب پی برده و متوجه شدند که  قدرتی که در پرتو انقلاب اسلامی در ایران ایجاد شده تحول عظیم در منطقه رقم خواهد زد، اقدام به طراحی توطئه‌ای جدید در راستای تجزیه کشورهای منطقه کردند که در برابر این ترفند دشمن امام(ره) بر تشکیل و راه‌اندازی هسته‌ای مقاومت تاکید کردند.

سردار شامانی با بیان اینکه راز تشکیل هسته‌های مقاومت توسط امام(ره) در راستای خنثی‌سازی و برملا شدن توطئه‌های دشمن برای تجزیه کردن کشورهای منطقه بود، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش بودند تا با تجزیه و نابودی کشورهای منطقه، در حجمی گسترده‌تر منطقه را غارت کنند و نوکرهای خود را در منطقه همچون آل سعود نادان بیشتر کنند که امام راحل این توطئه را تشخیص داد و بر این اساس شجاعانه فرمان تشکیل هسته‌های مقاومت را صادر کرد و مقام معظم رهبری که به عنوان جانشین ایشان  انتخاب شدند این فرمان را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داد.

* امروز تلاش دشمن برای مخدوش کردن حادثه عظیم انقلاب و دستاوردهای آن متمرکز شده است

وی  با اشاره به تشکیل و شکوفایی هسته‌های مقاومت در کشورهای منطقه در غزه، سوریه، لبنان و عراق عنوان کرد: در یمن نیز بسیج میلیونی ایجاد شده که تحت امر ولایت فقیه و تحت حمایت نهضت بزرگ انقلاب اسلامی ما هستند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء در بخش دیگر سخنان خود با تبیین مهمترین دستاوردهای انقلاب با تاکید بر اینکه امروز دشمن تمام تلاش خود را در راستای مخدوش کردن حادثه عظیم انقلاب و دستاوردهای آن متمرکز کرده است، تصریح کرد: قدرتی که ملت ایران از سایه مجاهدت رزمندگان  به دست آورده، دشمن را گیج و محاسبات آنها را برهم زده و کشور ما امنیتی پیدا کرده که قابل قیاس با هیچ کشوری نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در جبهه‌های مقاومت با بیان اینکه عظمت جبهه مقاومت کمتر از دفاع مقدس نیست، افزود: در هشت سال دفاع مقدس به مقیاسی از قدرت دست یافتیم و قدرت ما در مرزهای کشور متجلی شد اما در جبهه‌های مقاومت  به چند برابری این قدرت دست یافتیم و به صورت جهادی و منطقه‌ای عمل کردیم.

* درگیری با عوامل ناامنی در بیرون از مرزها از دستاوردهای حضور رزمندگان در جبهه‌های مقاومت

سردار شادمانی با  گلایه‌مندی از برخی افراد برای زیر سوال بردن حضور رزمندگان در جبهه‌های مقاومت عنوان کرد: آنهایی که تبلیغ می‌کنند که مسئولین کشور پول این ملت را برای دیگر کشورها خرج کردند و یاوه‌گویی می‌کنند که بلایی که سر اقتصاد کشور آمده به دلیل هزینه کردن درآمد کشور در دیگر کشورها و جبهه‌های مقاومت است، بدانند که طی 10 سال گذشته درآمد ارزی کشور  یک هزار  و320 میلیارد دلار بوده و تنها 1.5 درصد درآمد ارزی  کشور در جبهه‌های مقاومت هزینه شده که با این هزینه اندک دستاردهای بزرگ و عظیمی به دست آمده است.

وی  با بیان اینکه دشمنان خود اظهار کردند که طی این دهه 7 تریلیون دلار در منطقه برای مقابله با جبهه مقاومت هزینه کرده‌اند، به مهمترین دستاوردهای انقلاب در جبهه‌های مقاومت اشاره و عنوان کرد:  ما در برابر 1.5 درصد هزینه از درآمد ارزی کشور، دستاردهای بسیاری به دست آوردیم، به طوری که کشورهای اسلامی را حفظ و با عامل ناامنی در فاصله صدها فرسنگ فاصله از مرزها به مبارزه پرداختیم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء اضافه کرد: اگر در جبهه‌های مقاومت با دشمن نمی‌جنگیدیم و دشمن وارد شهرهای کشور می‌شد، آیا بهتر بود؟ که البته در این صورت باید چند برابر هزینه صرف شده خرج می‌کردیم تا ویرانی‌ها را آباد و بازسازی کنیم.

*کسانی که تحلیل می‌کنند انقلاب حادثه‌ای بود که تمام شد خودشان تمام شده‌اند

وی  در همین خصوص ضمن تقدیر از ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های مقاومت بر گرامیداشت و زنده نگهداشت یاد و خاطره شهدا تاکید و بیان کرد: حق مطلب این است که دائم یاد شهیدان باشیم که این حماسه را خلق و آرامش و امنیت را در کشور حاکم کردند.

سردار شادمانی با  بیان اینکه امنیت حاصل در کشور برکتی است که خداوند به پاس خون شهیدان به ملت داده است، افزود: این انقلاب ماندنی است؛ آنهایی که تحلیل می‌کنند انقلاب حادثه‌ای بود که تمام شد، خودشان تمام شده‌اند، برای اینکه آنها با احساساتی چند روزه همراه انقلاب بودند و از جنس مردمانی که ریشه این انقلاب را ساختند نبودند.

*لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب در جامعه

وی  با اشاره به مشکلات امروز جامعه تصریح کرد: به یاری خداوند امسال از بحران‌هایی که دشمن پیش رو ما قرار داده بود با سربلندی عبور کردیم و در حال برپایی مراسم 40 سال انقلاب اسلامی هستیم که به کوری دشمن این جشن را ممتاز خواهیم گرفت و از این مرحله و پیچ تاریخی به سلامت عبور خواهیم کرد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء یادآور شد: به کوری چشم دشمنان جمهوری انقلاب اسلامی جزو یکی از قدرت‌های جهانی شده که باید با استفاده از این قدرت، انقلاب را در همه اهداف‌ الهی خودش به نتیجه برسانیم.

وی با ارزشمند دانستن برگزاری مراسم یادواره شهدا، با بیان اینکه امروز دشمن تمام امکانات خود را در راستای به فراموشی سپردن دستاوردهای انقلاب بسیج کرده است، خاطرنشان کرد: باید این دستاردهای بزرگ انقلاب برای مردم بیش از بیش تبیین شود  که برگزاری اینگونه مراسمات در راستای بزرگداشت شهدا اقدامی مؤثر در این راستا است.

وی اضافه کرد: باید قیام انقلابی برای بزرگداشت یاد شهیدان و جانبازان و بزرگداشت حماسه بزرگ به صورت مستمر برقرار باشد تا دستاوردهای انقلاب و این حادثه عظیم فراموش نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات