خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور :

طرح بسیج همگام با کشاورز 40 هزار روستا را در بر می گیرد

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه در 22 هزار نقطه افزایش محصول نسبت به قبل داشته ایم گفت: در سطح کشور 40 هزار روستا را طرح بسیج همگام با کشاورز در بر می گیرد که امسال 8هزار روستا را تحت پوشش قرار دادیم.
کد خبر: ۹۰۸۴۸۸۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر جهانسوز مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور در اجلاسیه شهدای کشاورز استان اظهار داشت: جمعیت ما بعد از پیروزی انقلاب بیش از 2برابر شده است اما ضریب خودکفایی ما بالا رفته است و میزان تولیدات کشاورزی کشور نسبه به قبل از انقلاب 4 تا 5 برابر شده است.

وی با بیان اینکه تحریم ظالمانه ابرقدرت ها بر مشکلات حوزه کشاورزی افزوده است افزود: نباید چشم امید به دشمن داشته باشیم. کنوانسیون ها و قراردادها مشکلات ما را حل نمی کند چون دنیای کفر  با اسلام خصومت دارند.

جهانسوز ادامه داد: وضعیت ما از لحاظ وابستگی به محصولات استراتژیک مطلوب نیست و بین 10 تا 15 میلیارد دلار سالانه واردات محصولات کشاورزی استراتژیک داریم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در کنار سازمان جهاد کشاورزی اقدام به اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز برای علمی سازی کشاورزی کرده است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: کشاورز نمونه تا چند برابر متوسط ملی می تواند تولید کند.

وی عنوان داشت: ما توان، علم و قدرت داریم و باید در کنار هم باشیم. توسط سازمان تحقیقات کشاورزی 8کتاب رونمایی شده است که باید به عرصه عمل برسانیم.

جهانسوز بیان داشت: در سطح کشور 40 هزار روستا را طرح بسیج همگام با کشاورز در بر می گیرد که امسال 8هزار روستا را تحت پوشش قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در 22 هزار نقطه افزایش محصول نسبت به قبل داشته ایم گفت: با هم افزایی که بین سپاه و بسیج و دولت صورت می گیرد به زودی 22 طرحی که توسط سپاه به دولت ارائه شده اجرایی و از ظرفیت جهادگران کشاورز بیشتر بهره ببریم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها