خبرهای داغ:
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین
جاتن گفت:همه روستاهای استان تحت پوشش سی بی آر هستند که تغییر نگرش جامعه به معلولین را مد نظر دارد و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش این برنامه هستند که تا کنون ۱۰۰ میلیون تومان در این بخش اعتبار یافته است.
کد خبر: ۹۰۸۴۸۷۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، راحله جاتن در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور مدیرکل بهزیستی استان و اصحاب رسانه برگزار شد بیان کرد:نیازسنجی فرد معلول در معاونت توانبخشی بر اساس معلولیتش انجام می شود و خدمات ارایه شده از سوی بهزیستی دارای اهمیت ویژه ای بوده و از جمله تعاریف تخصصی در بهزیستی است که بسیار در حاشیه قرار گرفته شده است.
وی گفت:حوزه توانبخشی در بهزیستی قزوین 23 مرکز فعال دارد که 2 مرکز آن در مرحله اقدام به صدور پروانه فعالیت است و به‌زودی آغاز به‌کار می‌کنند. مراقبت در منزل نیر در حوزه شبانه به شمار رفته و 2 مرکز حرفه‌آموزی نیز تحت پوشش سازمان فعالیت می‌کنند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد:این مراکز به تفکیک شامل 1 مرکز خانواده و کودک کم شنوا ، 1 مرکز روزانه ضایعه نخاعی، 5 مرکز معلولان جسمی حرکتی، 1مرکز توانبخشی روانی، 2 کارگاه تولیدی حمایتی، 4 مرکز روزانه سالمندان، 6 مرکز روزانه ذهنی و 1 مرکز روزانه اوتیسم است که به ارائه خدمت به جامعه هدف می‌پردازند.
جاتن عنوان کرد:در دفتر شبانه روزی ۲۱ دفتر درجه بندی شده و در زمینه سالمندان با ظرفیت ۳۶۰ نفر معلولین ذهنی در حال فعالیت است. ۲۰ دفتر در مراکز روزانه در حال فعالیت هستند و فرد ساعاتی از روز را از خدمات این مراکز استفاده می کند.
وی در خصوص تامین هزینه های این مراکز افزود:۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد در مراکز روزانه یارانه پرداخت می شود و ۱۸۰ هزار تومان از طریق خانواده تامین می شود. همچنین ویزیت در منزل چهار مرکز با ظرفیت ۲۳۰ نفر، مراقبین در منزل دو مرکز فعال که ۲۴۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است نیز فعال است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت:دو مرکز کارگاههای حمایتی جهت حرفه آموزی با اعتبار پنجاه میلیون تومان برای ۲۵ نفر، مناسب سازی محیط زندگی و خودرو ۵۳ نفر از معلولین که به هر فرد ۴ میلیون تومان تعلق گرفته است.
جاتن اضافه کرد:دسترسی آسان فرد معلول به وسایل زندگی از اهداف ماست. در بحث مناسب سازی در روستاها از خیرین کمک گرفته ایم. همه روستاهای استان تحت پوشش سی بی آر هستند که تغییر نگرش جامعه به معلولین را مد نظر دارد و ۷ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش این برنامه هستند که تا کنون ۱۰۰ میلیون تومان در این بخش اعتبار یافته است.
وی در زمینه موسسات مردم نهاد تصریح کرد:ده موسسه وجود دارد که کمکهای مالی آنچنانی نداریم و خود مراکز تامین هزینه می کنند. در شش ماه ابتدای سال ۱۳ نفر کاشت حلزون داشته ایم. علاوه بر مراکز توانبخشی ۱۳۲ نفر از مراکز خصوصی سطح شهر استفاده می کنند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد:هفتاد درصد شهریه ۲۱۹ دانشجوی معلول از طریق این اداره کل پرداخت می شود. همچنین پرداخت حق پرستاری ۳۷۶ معلول، که تابحال بیش از ۵ میلیارد ریال در طول سال ۹۷ پرداخت شده است.
جاتن در بحث معافیتهای سربازی گفت:۲۲۰ مورد معافیت سربازی نیز برای مشمولینی که پدر و مادر معلول دارند انجام شده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها