خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

هیچکس در برابر قانون مصون نیست/اطلاع رسانی صحیح بدون ترس

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: همه در برابر قانون باید مطیع باشند و هیچ مصونیت قانونی برای کسی نباید قائل شویم، رسانه ها هم بدون ترس اخبار را در چارچوب قانون بیان کنند.
کد خبر: ۹۰۸۴۸۷۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین، ضمن تبریک هفته بسیج در دیدار صمیمانه با اصحاب رسانه که ظهرامروز(پنجشنبه) برگزار شد گفت: بحث رسانه و خبر در حقیقت یک رسالت بوده که امانتداری رکن اصیل آن می باشد، اصحاب رسانه می توانند با امانتداری و در چارچوب قانون اخبار را بدون ترس اطلاع رسانی کنند. هیچ کس هم در برابر قانون مصون نیست.
وی در ادامه اظهارکرد: از نظر قانون هیچ کس مجرم نیست مگر در دادگاه صالح اثبات شده باشد و اگر به صرف اتهام اعلام عمومی شود آبروی بی گناهان زیادی به زمین خواهد ریخت. افراد وابسته به هر گروه و جریان نباید قبل از اثبات جرم اعلام عمومی شوند. زیرا بسیاری از این افراد بی گناه و تبرئه می شوند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: در قضاوت ما ظاهر را می بینیم و نمی توانیم باطن را تشخیص دهیم بلکه ادله و اسناد برای ما مهم است. همانند زره علی امام عدالت که در دادگاه به نفع یک مسیحی رای صادر شد، در برخی موارد اقداناتی انجام می شود که مردم اطلاع ندارند و دشمن از این خلا استفاده می کند با استفاده و تعامل صحیح رسانه می توان این خلا را پر کرد.
قاسمی ضمن اشاره به تعامل سازنده با رسانه ها گفت: می شود به جای انتشار هر خبر ابتدا در جلسات دوستان مطرح گردد، شناخت خوبی از قزوین دارم و یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی استان عدم انسجام بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی امروز پرونده های زیادی را پیگیری می کنیم و هیچ کس هم در برابر قانون مصون نیست. ما نمی گوییم آنچه قانون است همه عدالت بوده اما اگر اجرا شود حداقل تفاوت و دو گانگی برای مردم به وجود نمی آورد.
وی ضمن اشاره به موضوع هفت سنگان گفت: در این پرونده هم موضوعی برای عموم مطرح شده و هرچه بگوییم مردم قبول نمی کنند و انتظار برخورد دارند. هفت سنگان در دستور کار مدیرکل دادگستری قرار دارد و جلسات متعددی بوده که در فرصت مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.
قاسمی گفت: در خصوص فضای مجازی و مستی که به مقدسات اهانت کرده بود بررسی های لازم انجام شده است، احدی حق ندارد به خطوط قرمز و اعتقادات اسلامی و شیعه توهین کند هرکس خود را فراتر از قانون بداند مشکلات زیادی را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها