آیت‌الله حسینی همدانی کشف توطئه‌ها، مقابله با جنگ نرم، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را ازجمله قابلیت‌های بسیج بشمرد و تصریح کرد: راه نجات کشور توجه به فرمایشات رهبری است و نیروهای بسیجی باید با تبیین به‌موقع فرمایشات رهبری از انحرافات جلوگیری کرده و بصیرت افزایی کنند.
کد خبر: ۹۰۸۴۸۶۴
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) به همراه مسئولین بسیج اقشار و شورای فرماندهی سپاه استان و به مناسبت هفته بسیج و تجدید بیعت با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز و امام‌ جمعه کرج در حسینیه دفتر با ایشان دیدار کردند.

راه نجات کشور توجه به بیانات رهبری است / بسیج باید الگوی رعایت قانون و اخلاق باشد

در ابتدای این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی ضمن تبریک هفته بسیج و مقارن شدن آن با ایام ولادت رسول خدا (ص) به بیان ویژگی‌هایی از پیامبر اسلام پرداخت و با اشاره به آیه «اِنَّما اَنتَ مُنذِر» بیان داشت: خداوند انذار را ویژگی انحصاری رسول خدا می‌شمارد چراکه ترساندن از بشارت دادن سخت‌تر است و ترسی که بتواند حرکت ایجاد کند و به مسیر درست راهنمایی کند از عهده کسی برمی‌آید که خودش ترسیده باشد.

وی در ادامه بیانات خود انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از انقلاب پیامبر اسلام دانست و گفت: امام خمینی (ره) برای پاسداری و محافظت از انقلاب اسلامی دستور تشکیل سپاه پاسداران را دادند چراکه انقلاب اسلامی از بدو تشکیل با دشمنان بسیاری روبه‌رو بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: تا وقتی دشمن هست پاسداری هم باید باشد و تا زمانی که آرمان‌های انقلاب و ایستادن در برابر انواع مظالم هست، پاسداران هم باید باشند و به وظیفه خود عمل کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی ریشه همه دشمنی‌ها را در تفکر انقلابی دانست و تصریح کرد: تفکر انقلابی و غیرانقلابی ازجمله مسائل مهمی است که باید روی آن کار شود تا با عناوینی مثل اصول‌گرایی، اعتدال و اصلاح‌طلبی مختلط نشده و باعث انحراف نشود.

وی اظهار داشت: انقلابی و انقلابی گری تفکری است که مورد هجوم دشمن است و قطعاً وقتی انقلابی نباشیم و انقلابی فکر نکنیم نابود خواهیم شد.

امام‌جمعه کرج انقلاب را پدیده‌ای مردمی عنوان کرد و گفت: وقتی انقلاب مردمی است حفظ کردن آن‌هم باید مردمی باشد و اگر تفکر انقلابی از مردم گرفته شود انقلاب از بین خواهد رفت، لذا بر حفظ تفکر انقلابی در بین مردم باید تلاش شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین توفیقات بسیج در بازخوانی بیانات امامَین انقلاب پرداخت و اظهار داشت: نوع تفکر بسیجی ازجمله توفیقات یک بسیجی است که ازجمله آن‌ها می‌شود به خدامحوری، تابع حقیقی ولایت بودن، اهل علم و عمل بودن، حق‌گرا بودن و وابستگی گریز بودن را اشاره کرد.

وی در ادامه مردمی بودن بسیج را یکی از شاخصه‌های اصلی بسیج برشمرد و گفت: مردمی بودن بسیج منسجم کننده و امنیت بخش سرمایه‌های کشور است و برای جوانان نشاط‌آور و برای طبقات محروم جامعه امیدبخش است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اخلاص و بصیرت را از شاخصه‌های مهم و انحصاری بسیج دانست و گفت: حضور دائم بسیج در همه عرصه‌ها نشانه بصیرت اوست که در این مسیر جز باخدا معامله نمی‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی وظیفه‌شناسی، برنامه‌ریزی، مشی سیاسی، ولایت‌پذیری و تبعیت از ولی جامعه را از دیگر شاخصه‌های بسیجی برشمرد و عنوان کرد: بسیج با آرمان‌خواهی به وضع موجود قانع نیست و با حرکت و برنامه‌ریزی نه در شعار و حرف؛ برای رسیدن به هدف حرکت رو جلو دارد.

وی روحیه بسیجی را لازمه عرصه سیاست دانست و بیان داشت: تفکر بسیجی محافظه‌کاری را از بین می‌برد و فرد بسیجی بدون ملاحظات جناحی در جهت منافع ملی قدم برمی‌دارد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز کشف توطئه‌ها، مقابله با جنگ نرم، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را ازجمله قابلیت‌های بسیج بشمرد و تصریح کرد: راه نجات کشور توجه به فرمایشات رهبری است و نیروهای بسیجی باید با تبیین به‌موقع فرمایشات رهبری از انحرافات جلوگیری و بصیرت افزایی کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان بابیان اینکه بسیج باید الگوی رعایت قانون و اخلاق باشد تصریح کرد: ازجمله قابلیت‌های بسیج الگوسازی است و می‌تواند در حوزه‌های مختلف، سیاسی، فرهنگی و. الگو و راهنمای جامعه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها