خبرهای داغ:
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: تاکنون بیش از ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.
کد خبر: ۹۰۸۴۸۴۶
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علیرضا اورنگی رییس سازمان امور اراضی کشور در جلسه کارگروه رفع تداخلات مرکزی کشورکه با حضور اعضای کارگروه رفع تداخلات استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و کردستان در ارومیه برگزار شد، با تاکید بر لزوم تسریع در روند سند دارشدن اراضی کشاورزی، اظهار کرد: تاکنون از مجموع بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از پلاک‌های شناسایی شده دارای تداخل در سطح کشور که در دستور کار کمیسیون‌های استانی قرار گرفته، بیش از ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

اورنگی تصریح کرد: اجرای صحیح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، قوانین مرتبط با اجرای حدنگاری و رفع تداخلات اراضی و همچنین ایجاد بستر‌های لازم برای سنددار شدن زمین‌های کشاورزان از اصلی‌ترین اولویت‌های سازمان امور اراضی و همچنین از رئوس مسائل مورد تاکید وزارت جهادکشاورزی است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در خصوص رفع تداخلات اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی، افزود: هدف از برگزاری این جلسات رفع ابهامات، اشکالات و یا بررسی پیشنهادات از جانب همکاران مجری این آیین نامه و دستورالعمل‌در سطح استان‌ها به منظور تعیین تکلیف اراضی است.

اورنگی اظهار کرد: با توجه به اینکه رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی اولویت اول وزارت جهاد کشاورزی و مقام عالی وزارت می‌باشد، بایستی تمامی امکانات در خصوص اجرایی شدن این مهم با توجه به آئین نامه و شیوه نامه اجرایی ابلاغی توسط وزیر جهاد کشاورزی از طرف ادارات تابعه و مراکز جهاد کشاورزی استان‌ها فراهم و پیگیری شود تا مشکل کشاورزان زحمت کش مرتفع گردد.

این مقام مسئول تاکید کرد: قانون در ماده ۵۴ تاکید دارد که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخل اجرای قوانین و مقررات موازی در پلاک‌های اراضی در سطح کشور اقدام کند، که با اجرای این امر نسبت به تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و دولتی و همچنین صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام می‌شود.

وی گفت: ما باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم تا بتوانیم در زمان حاضر با وجود تحریم‌های ظالمانه، متناسب با شرایط اجتماعی جامعه در جهت تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت گام برداریم.

اورنگی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی تاکید بر تسریع در انجام امورات مربوط به صدور گواهی و اقدامات مربوط به پس از رفع تداخل دارد که اولویت رسیدگی به پرونده‌ها باید به پلاک‌های دارای تعداد تداخل و معترض بالا در استان‌ها باشد.

رییس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: پس از رفع تداخل در گام بعدی باید به کاداستر اراضی کشاورزی بپردازیم که امکان صدور سند برای اراضی فراهم شود.

در ادامه این جلسه دبیر کارگروه مرکزی رفع تداخلات اراضی و مدیر کل دفتر ساماندهی و تعیین تکلیف سازمان امور اراضی کشور نیز به ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی رفع تداخلات اراضی استان‌های حاضر در این جلسه پرداخت و افزود: آذربایجان غربی جزو ۵ استان برتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در اجرای حد نگاری و رفع تداخلات اراضی کشاورزی است که آذربایجان شرقی در رتبه اول در این زمینه قرار دارد.

اعضای حاضر در کارگروه در ادامه اعم از روسای سازمان‌های ۵ استان حاضر در جلسه به ارایه گزارشی از روند تداخلات اراضی در استان‌های مربوطه پرداختند و مسائل و مشکلات خود را در این زمینه مطرح کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات