حجت الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تفرش:
حجت الاسلام ابوالفضل رجبی گفت :انتقال فرهنگ مهدويت به نسل جوان ،کار بسيار سخت و در عين حال، باظرافتي است.و کمترين کج­سليقگي در آن، باعث وازدگي از اين فرهنگ خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۴۸۱۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش؛حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل رجبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تفرش در جمع رزمندگان سپاه تفرش گفت:انتقال فرهنگ مهدويت به نسل جوان ،کار بسيار سخت و در عين حال، باظرافتي است.و کمترين کج­سليقگي در آن، باعث وازدگي از اين فرهنگ خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ مهدويت، فرهنگ ارزش­ها و همان فرهنگ دين است و همان­طور که انتقال ارزش­هاي ديني بدون ظرافت­هاي خاصّ خود، ممکن نيست، انتقال فرهنگ مهدويت به نسل جوان و تربيت آنها به عنوان منتظرانِ ظهور حضرت (عليه السلام) نيز، بدون شيوه‏هاي خاصّ خود ممکن نخواهد بود.

رجبی گفت:یکی از اهداف انتقال فرهنگ انتظار به نسل نو، در واقع آشنا کردن آنها با وضعيت ايده­آل جامعۀ بشري، به منظور شناخت جايگاه وضعيت موجود، و سپس شناساندن وضعيت ايده­آل به جامعۀ جهاني توسط آنهاست. نسل نو بايد وضعيت ايده­آلي را که در جامعۀ مهدوي تحقّق خواهد يافت، بشناسد، تا بتواند جايگاه و وضعيت موجود را مورد نقد و بررسي قرار دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تفرش  گفت:جامعه ‏اي که در انتظار حکومت مهدي (عليه السلام) است با جوامع ديگر تفاوت بسياري دارد در اين جامعه ارزش­هاي انتظار و ويژگي‏هاي عصر ظهور به فراواني يافت مي‏شود. حال اگر فضاي حاکم بر جامعه، فضاي فرهنگ انتظار نباشد، تربيت نسل نو و آشنا کردن آنها با فرهنگ انتظار در اين فضا، بسيار مشکل خواهد بود.

وی در پایان گفت:فرهنگ مهدويت و انتظار، فرهنگ ارزش­ها و فرهنگ دين است و القاء فرهنگ ديني به ديگران، محتاج ظرافت­هاي خاصّ خود است و افراط در القاء اين فرهنگ، باعث دلزدگي از آن مي‏شود و همان­طور  تفريط در القاء اين فرهنگ، نکوهيده و ناپسند است.

ارسال نظرات