خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر تشکل‌های کشاورزی کشور تأکید کرد

لزوم تبیین جایگاه نظام صنفی کشاورزی

مدیرکل دفتر تشکل‌های کشاورزی کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه نظام صنفی کشاورزی، بر تبیین این امر و پیگیری و نظارت امور مربوط به نظام صنفی کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۰۸۴۷۹۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

لزوم تبیین جایگاه نظام صنفی کشاورزیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، نشست نظام صنفی کشاورزی همدان با حضور عسکری مدیرکل دفتر تشکل‌های کشاورزی کشور در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان برگزار شد.

مدیرکل دفتر تشکل‌های کشاورزی کشور در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه نظام صنفی کشاورزی، بر تبیین این امر و پیگیری و نظارت امور مربوط به نظام صنفی کشاورزی توسط سازمان تعاون روستایی تأکید کرد.

حسین عسکری با اشاره به راه‌اندازی فدراسیون صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی کشور از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور افزود: این امر موجب جلوگیری از تلفات محصولات کشاورزی و رساندن محصولات با کیفیت به دست مصرف‌کننده می‌شود.

وی در ادامه بر برگزاری جلساتی با مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در راستای حمایت از نظام صنفی کشاورزی و مکاتبه با استانداری برای اختصاص کرسی به نظام صنفی کشاورزی و دعوت از کارگروه‌های نظام صنفی کشاورزی در جلسات استانداری تأکید کرد.

*فعالیت نظام صنفی کشاورزی به عنوان حلقه گم شده در راستای هویت بخشی به کشاورزان

معاون دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز در این جلسه اظهار داشت: سرمایه‌های اجتماعی به عنوان ثروت ملی در هر حکومت منجر به تولید اتفاقات مثبت و منفی خواهند شد.

ادیب عنوان کرد: نظام صنفی کشاورزی برای کمک به بخش تولید محصولات به عنوان یک حلقه گم شده در راستای هویت بخشی به کشاورزان فعالیت می‌کند و حلقه اتصال بین کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: عملکرد نظام صنفی کشاورزی تنها به صدور پروانه ختم نمی‌شود بلکه در حوزه امنیت غذایی، مشکلات عدیده بخش کشاورزی از قبیل جلوگیری از ضایعات 30 درصدی محصولات کشاورزی، می‌تواند نقش داشته باشد.

معاون دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ابراز داشت: عملکرد مثبت نظام صنفی کشاورزی در برخی شهرستان‌ها مانند اردبیل منجر به دعوت نمایندگان نظام صنفی کشاورزی در جلسات استانداری آن شهرستان شده و این نشان دهنده قدرت و جایگاه نظام صنفی کشاورزی است.

وی با اشاره به عضویت 100 درصدی بهره‌برداران شهرستان مهدیشهر استان سمنان در نظام صنفی کشاورزی افزود: این امر نشان دهنده تعامل مناسب میان دستگاه‌های ذیربط برای رسیدن به این مهم است.

*عضویت 10 درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی استان همدان در نظام صنفی کشاورزی 

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی همدان نیز در ادامه به مشکلات پیش روی نظام صنفی کشاورزی اشاره کرد و گفت: تنها 10 درصد بهره‌برداران بخش کشاورزی در سطح استان عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

ثریا شعبانی عنوان کرد: عدم شناخت مدیریت‌های جهاد کشاورزی هر شهرستان از نظام صنفی کشاورزی و در نهایت عدم حمایت و دعوت آنها از نظام صنفی کشاورزی در جلسات مرتبط و ملاک عمل قرار ندادن پروانه فعالیت شغلی در برخی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به کشاورزان از جمله مشکلات این بخش است.

وی با اشاره به مشکلات مالی پیش روی نظام صنفی کشاورزی بر اجرایی شدن نامه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص امور قابل واگذاری به نظام صنفی کشاورزی تأکید کرد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان همدان در ادامه به برخی فعالیت‌های انجام شده در نظام صنفی کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: بازدید از نظام‌های صنفی شهرستان‌ها و بررسی مشکلات مربوط به هر نظام صنفی، ایجاد وحدت رویه در تمام نظام‌های صنفی کشاورزی و تشکیل موسسه هیئت داوری برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان از جمله اقدامات انجام شده است.

 *سلیقه‌ای عمل کردن مدیریت‌های جهاد کشاورزی با نظام صنفی کشاورزی یک مشکل بزرگ است

الوندی رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان همدان نیز سلیقه‌ای عمل کردن مدیریت‌های جهاد کشاورزی با نظام صنفی کشاورزی را یک مشکل بزرگ دانست و خواستار برگزاری جلسه‌ای با مدیریت‌های جهاد کشاورزی و نظام صنفی کشاورزی شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان نیز در ادامه بیان داشت: در واگذاری امور به تشکل‌ها، نظام صنفی کشاورزی نیز دارای قابلیت‌هایی است و در راستای تحقق این امر اقداماتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان باید صورت گیرد.

رضوانی جلال تصریح کرد: اختصاص یک برنامه تبلیغاتی به نظام صنفی کشاورزی برای معارفه آن در برنامه های صدا و سیما استان، بازدید از نظام صنفی کشاورزی استان و شهرستان همدان و برگزاری جلسه با مدیریت‌های جهاد کشاورزی برای حمایت از نظام صنفی کشاورزی از جمله این اقدامات است که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار