پیشرفت ۷۷ درصدی فاز ۱۴ پارس جنوبی

فاز ۱۴ پارس جنوبی با چهار سکو مشتمل بر ۴۴ حلقه چاه، دو خط لوله ۳۲ اینچ دریایی و پالایشگاه به رغم تحریم‌های ایجاد شده، حدود ۷۷ درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۹۰۸۴۷۱۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، حمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی در جریان بازدید از مراحل اجرای فاز ۱۴­پارس جنوبی گفت: با وجود تحریم‌های یکجانبه، فاز ۱۴ پارس جنوبی از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

همچنین مسعودی­ مجری طرح توسعه فاز ۱۴ نیز در جریان این بازدید ­با اشاره به پیشرفت ۷۷ درصدی فاز ۱۴ گفت: با روندی که در پیش است پیش بینی می‌شود تا اواخرسال ۱۳۹۸، فاز ۱۴ پارس جنوبی وارد مدار تولید شود.

وی از این فاز بعنوان ایرانی‌ترین فاز‌های پارس جنوبی یاد کرد و افزود:­ تعامل بسیار خوبی در حوزه پیمانکاران درون کنسرسیوم با مدیریت ایدرو و پیمانکاران بیرونی شکل گرفته است که نشانگر بلوغ و تعالی پیمانکاران و سازندگان داخل کشور است. در این بازدید همچنین آخرین وضعیت پیشرفت و ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی بررسی شد.

فاز ۱۴ پارس جنوبی دارای چهار سکو مشتمل بر ۴۴ حلقه چاه، دو خط لوله ۳۲ اینچ دریایی و پالایشگاه خشکی برای فرآوری گاز ترش است که با راهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و مشارکت شرکت‌های مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، ایزوایکو، مپنا، پایندان، تاسیسات دریایی ایران، ملی و حفاری ایران و ماشین سازی اراک در حال اجرا است.
 
منبع: دانشجو
انتهای پیام/
ارسال نظرات