شمار آثار رسیده به جشنواره علامه بلادی کم نظیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاکنون بیش از یکهزار اثر و مقاله به دبیرخانه های مختلف کنگره علامه بلادی ارسال شده که این حجم از آثار ارسالی در جشنواره های علمی کشور کم نظیر است.
کد خبر: ۹۰۸۴۶۹۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰

شمار آثار رسیده به جشنواره علامه بلادی کم نظیر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با اعضای چهارمین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی افزود: این کنگره یک فرصت برای احیای روحانیت استان و نهادینه شدن فرهنگی دینی براساس تقلید و تابعیت در حوزه های دینی و رفتاری جامعه است و تاثیر بسزایی در تجلی تاریخ استان بوشهر دارد.
وی اظهار داشت: استان بوشهر تنها استانی در کشور است که روز روحانیت دارد و این منشأ آثار و برکت های بسیار زیاد اجتماعی در استان است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه روحانیت ثمره درخت تنومندی است که ریشه در 700 سال قبل دارد، افزود: جشنواره علامه بلادی باعث احیای فرهنگ اصیل دیانت در تاریخ در زمان معاصر و مایه علم، پژوهش و کارهای معارفی است.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: پس از برگزاری سه کنگره علامه بلادی و پیش از آن برگزاری همایش مفاخر روحانیت استان بوشهر، نگاه کشور به روحانیت استان تغییر کرده و این نشان می دهد بوشهر استانی قوی در عرصه روحانیت است.
وی اظهارداشت: برگزاری کنگره علامه بلادی کار بزرگی است که همت همه روحانیت استان بوشهر را می طلبد.
چهارمین جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری 13 آذر ماه در بوشهر برگزار می شود.
انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظرات