خبرهای داغ:
ماموریت ها و فعالیت های بسیج بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت خدمت رسانی و امداد رسانی به مردم برنامه ریزی شده است
کد خبر: ۹۰۸۴۶۸۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از درچه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درچه در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: سپاه و بسیج که طبق فرمایش مقام معظم رهبری از الهامات غیبی بود که بر قلب نازنین حضرت امام (ره) نازل گردید و به عبارتی سپاه و بسیج فرزند انقلاب و زائیده انقلاب هستند و فلسفه تشکیل این نهاد مقدس خدمت رسانی به مردم و کشور و انقلاب بوده و خواهد بود. بسیج از ابتدای تاسیسش در همه عرصه‌ها خصوصا دفاع مقدس نقش به سزایی داشته و بعد از جنگ تحمیلی در هر عرصه‌ای که کشور نیاز به کمک داشته است به نحو احسن وارد شده است.
سرهنگ منصوری در خصوص ماموریت‌های بسیج فرمود:: از سال گذشته بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: انتظار داریم بسیج در خدمت رسانی و امداد رسانی به مردم پیشرو باشد. سیاست و ماموریت‌های بسیج بر اساس همین فرمایش برنامه ریزی گردید که از جمله فعالیت‌های انجام شده از ابتدای سال ۹۷ تاکنون را می‌توان به شکل ذیل اشاره کرد:
۱-راه اندازی و ساماندهی گشت‌های محله محور بسیج به منظور بالا بردن ضریب امنیت در محلات که همین امر باعث رضایت عموم مردم و کاهش سرقت شده است
۲- تشویق محلات جهت راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار به منظور کمک مردم جهت اشتغال زایی
۳- تشویق پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی که علاوه بر اعزام گروه‌های جهادی به شهرستان‌های دیگر، در جهت شناسایی و محرومیت زدایی در محلات خود شهرستان نیز اقدامات موثری صورت گرفته که با تعامل کمیته امداد وموسسات خیریه حدود ۶۰ نقطه شناسایی و با توان گروه‌های جهادی اقدام به تعمیر و بازسازی منازل محرومین و کمک رسانی معیشتی صورت گرفته است
۴- شناسایی مناطق آلوده و آسیب شناسی محلات و برنامه ریزی جهت کاهش آسیب‌ها با کمک پایگاه‌های بسیج و برگزاری دوره‌های مختلف مهارت زندگی در سطوح مختلف از جمله قبل از ازدواج، دوران عقد، افراد متاهل و..
فرمانده ناحیه درچه در ادامه فرمود:: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن خصوصا در رده سنی نوجوان و جوانان طرح شهید بهنام محمدی به منظور پیوند دانش آموزان در مدرسه، منزل و مسجد فعالیت‌های گسترده توسط بسیج دانش آموزی با پایگاه‌های بسیج محلات و روحانیون مساجد صورت گرفته است.
ایشان در خصوص دیگر اقدامات این ناحیه فرمودند:: با توجه به تهاجم‌های اقتصادی دشمن و سوء استفاده بعضی عناصر داخلی لازم شد که بسیج در زمینه مقابله با موضوع احتکار اقدامات لازمی انجام دهد که در این خصوص سربازان گمنام امام زمان (عج) این رده چندین انبار بزرگ مواد غذایی و آهن الات و لوازم خانگی کشف و ضبط کردند که با دستور مقام قضایی منجر به پلمپ این انبار‌ها و توزیع اقلام ضبط شده در بازار شد.
فرمانده سپاه ناحیه درچه در پایان از زحمات کلیه بسیجیان عزیز که دوستانه و دلسوزانه در این زمینه جهادگونه فعالیت نمودند تقدیر و تشکر بعمل آوردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها