مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: بررسی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده آسمان این استان شاهد بارش برف و باران است.
کد خبر: ۹۰۸۴۶۷۳
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رحیم صدیقی  اظهار داشت: در این مدت آسمان استان در دامنه فعالیت امواج ناپایدار و بارشی قرار می‌گیرد که نتیجه آن ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف همراه با وزش باد است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این مدت پتانسیل بارش در نواحی غربی و جنوبی استان شامل بانه، مریوان و سروآباد، اورامانات و پالنگان و کامیاران نسبت به نواحی دیگر بیشتر است و امکان آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های این مناطق نیز وجود دارد.

صدیقی افزود: در زمان فعالیت این سامانه شرایط برای تشکیل مه و کاهش دید (بویژه محور‌های شمالی استان) و لغزندگی درسطح جاده‌ها وجود دارد و در گردنه‌ها و ارتفاعات و بخشی از نواحی سردسیر شمال استان امکان بارش برف دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی کردستان یادآور شد: توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در این مدت در حوزه باغبانی شامل تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ خوراکی با توجه به تغییرات دما و رطوبت و تجهیز و تامین سوخت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ خوراکی است و در بخش زراعت کشت انتظاری حبوبات گلرنگ دیم پیشنهاد می‌شود.

وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کاهش دما عمده رویداد جوی در استان است که در این مدت بابارشانی با منفی سه درجه زیر صفر سردترین و سنندج با ۱۱ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات