خبرهای داغ:
مسؤول بسیج علمی پژوهشی استان قم خبر داد
مسؤول بسیج علمی پژوهشی استان قم از تهیه پنج بسته حمایتی ویژه مخترعان، مسؤولان، جوانان، خواص و عموم مردم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۴۶۱۸
|
۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶

محمود فاضل امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم اظهار کرد: سازمان بسیج از بدو تشکل تمام قد در خدمت نظام و مردم بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج علمی پژوهشی استان قم پنج بسته حمایتی اعم از حمایت از مخترعان و مبتکران، حمایت از مسؤولان استان، حمایت از جوانان و دانش‌آموزان، حمایت از خواص و حمایت از عموم مردم دارد گفت: افرادی که ایده‌های علمی پژوهشی دارند برای دنبال کردن طرح علمی خود و تبدیل ایده خود به پدیده علمی می‌توانند از کمک سازمان بسیج علمی پژوهشی بهره ببرند.

مسؤول بسیج علمی پژوهشی استان قم با بیان اینکه بسیج علمی پژوهشی همواره از کارشناسان علمی و فعالیت‌های علمی که در کارگاه‌ها انجام می‌شود حمایت می‌کند اضافه کرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های اقتصادی تقریبا بیشتر ارگان‌ها را درگیر کرده است سازمان بسیج علمی قم در راستای تولید منابع مالی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی از دستگاه‌های همکار خود طبق برنامه دقیق برای تولید قطعه‌سازی و کسب درآمد استفاده می‌کند.

فاضل در ادامه با اشاره به بسته حمایتی مسؤولان استان عنوان کرد: برخی از سازمان‌های فنی استان مانند شرکت برق، آب و ... که برای انجام پژوهش‌های مورد نیاز شرکت با مشکلات مالی مواجه هستند، می‌توانند ضمن ابلاغ درخواست به سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان، از توانمندی‌های پژوهشی کارشناسان زیر مجموعه بسیج بهره ببرند، کارشناسان بسیجی به هر مقدار که فعالیت پژوهشی رایگان برای شرکت‌ها انجام دهند به همان میزان کسر خدمت سازمان نظام وظیفه برای آنان لحاظ می‌شود.

وی افزود: تا امروز ۷۷ طرح در قالب طرح‌های حمایتی قرار گرفته است که مبلغی بیش از ۶۰ میلیون تومان برای آن‌ها پرداخت‌شده و بعضی از طرح‌ها نیز عملیاتی شده است.

مسؤول بسیج علمی پژوهشی استان قم خاطرنشان کرد: جشنواره پژوهشی بسیج با همکاری استانداری به منظور هم‌افزایی ارگان‌های پژوهشی و دانشگاه‌ها و همچنین شناسایی نخبگان استان در ماه آینده برگزار می‌شود تا بتوان یک مبانی نظری واحد تعریف کرده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد.



تشکیل هیأت طب اسلامی

فاضل بیان کرد: سازمان بسیج علمی پژوهشی به منظور کاهش بیماری در جامعه، از سال پیش تا کنون هیأت «طب اسلامی» را در راستای ترویج روش صحیح خوردن، پوشیدن، آشامیدن و ... راه‌اندازی کرده است تا از بروز بیماری‌ها در جامعه پیشگیری شود.

وی ادامه داد: نتایج نظرسنجی‌های متعددی که در طول سال توسط بسیج علمی پژوهشی انجام می‌شود در قالب بسته حمایتی خواص در اختیار برخی از مسؤولان قرار داده می‌شود تا بر اساس آن برنامه‌ریزی بهتری برای امور کلان شهری و استانی صورت گیرد.

مسؤول بسیج علمی پژوهشی استان قم با اشاره به بسته حمایتی بسیج علمی پژوهشی برای جوانان و دانش‌آموزان اذعان کرد: هفت پایگاه علمی پژوهشی برای دانش‌آموزان و جوانان در سطح شهر ایجاد شده تا از آنان در راستای حرکت علمی حمایت شود.

فاضل از حمایت چهار مؤسسه دانش‌بنیان توسط سازمان بسیج علمی پژوهشی استان قم طی سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز فعالیت سازمان بسیج علمی پژوهشی در استان قم تا کنون مجموعاً ۸۱ مورد حمایت علمی صورت گرفته است.

وی از هم‌افزایی سازمان بسیج علمی پژوهشی قم با پژوهشگاه‌های مختلف استان در راستای حل مشکلات موجود در زمینه علوم انسانی اسلامی خبر داد و گفت: در حال حاضر در مرحله زمینه‌سازی برای تشکیل کارگروه اولیه قرار داریم تا فعالیت جزیره‌ای پژوهشگاه‌های مختلف در این زمینه را با برنامه‌ریزی دقیق در راستای یکدیگر قرار داده و آن‌ها را مکمل یکدیگر قرار دهیم.
ارسال نظرات